Ik ben bezig met een cv en motivatie brief. Nu is er in het cv een kopje over jezelf. Ik heb net een hele Lap tekst getypt maar bedenk me niet dat het misschien te veel is voordat stukje? Ik heb dit er nu staan: Geboortedatum; 03-08-1988 In bezit van een rijbewijs. Persoonlijk kwaliteit; klantgericht, ik kan heel goed luisteren waardoor ik goed kan inspelen op de wensen van de klant. Ook vind ik het erg leuk mensen te helpen. Het geeft mij een goed gevoel wanneer een klant blij de winkel verlaat. Enthousiast, Door mijn positieve instelling ben ik altijd erg enthousiast en vrolijk. Dit heeft vaak een positieve invloed in mijn direct omgeving. Behendig. Ik ben erg behendig in het aanleren van nieuwe dingen (werkzaamheden) en kan hierdoor dus snel zelfstandig taken uitvoeren. Collegeaal, ik help collega's waar ik kan. Vind het geen probleem om in te vallen en heb geen 9 tot 5 mentaliteit. Is dit te veel voordat stukje? Of moet dit in je motivatie brief? Ik ben ondanks dochter op school zit vrij flexibel, moet ik dat erbij zetten? Bedankt! !
In je motivatie brief schrijf je een stukje over jezelf en je kwaliteiten en waarom jij jezelf geschikt vind voor de functie . Die doe je in verhaal vorm. In je cv staan je opleidingen, stages en werkervaringen met jaartallen. Succes met het schrijven 😊 zo was het tenminste 10 jaar geleden haha
Haha.. ik heb 3 jaar geleden voor het laatst een cv gemaakt. Nu kan me niet herinneren dat er zo'n stukje bij stond.
Ik hoop dat je dit niet letterlijk gekopieerd hebt want het staat vol met fouten (spelling, interpunctie, hoofdletters). Ik raad je aan de tekst te wijzigen en onderdeel te maken van de motivatiebrief.
In de motivatiebrief kun je schrijven waarom je op zoek bent naar een baan, of waarom je solliciteert op deze functie. Misschien heb je de sinds de geboorte vd kleine niet gewerkt en ben je er nu helemaal klaar voor om opnieuw aan de slag te gaan, misschien was je toe aan een nieuwe uitdaging...etc etc. Je kunt het andere deel rustig in je cv schrijven hoor, helemaal als het gaat om een baan waar je met klanten te maken hebt, je omschrijft je kwaliteiten en dat kan best in de cv. Misschien kun je het wat zakelijker houden zodat je wanneer je wordt uitgenodigd voor een gesprek je nog wat hebt te vertellen. Ik zou er zeker bijzetten dat je geen problemen heb met flexibile werktijden. (ook hier geldt: hou het zakelijk dus zonder erbij te zetten dat je ondanks dat je een naar schoolgaande dochter heb flexibel bent)
Ik zou alleen de kernwoorden in je cv zetten, dus bv. flexibel, leergierig, klantgericht. Dit kan je dan verder toelichten in je motivatiebrief.
Je cv moet eigenlijk een soort bondige samenvatting zijn van je opleiding, werkervaring en capaciteiten. Dus geen omschrijvingen.
Bedankt voor de reacties! Queen; dit is een kladje. Moet het nog 'opknappen' maar is te echt zo erg? *shock* Ik twijfel nu alleen nog of ik de steek woorden erin zet zoals snoopy1979 zegt of toch uitgebreid wat leetje zegt..
Ik zou het aanpassen in je cv. Opbouw: - Persoonsgegevens - Werkervaring(en) - Afgeronde opleiding(en) - Persoonlijke kwaliteiten en dan zou je enthousiast, flexibel, leergierig, teamplayer etc. kunnen omschrijven. Edit: en als ze tijdens een sollicitatiegesprek vragen, waaruit blijkt dat je flexibel bent, dan kun je het op dat moment uitleggen.
ik vind je spelfouten niet geweldig schokkend, maar ik zou je brief/CV aan de kant leggen als ik ook brieven heb die qua spelling wel kloppen. Collegeaal moet bijvoorbeeld collegiaal zijn, en behendig heeft een andere betekenis dan wat jij er van maakt. Jij bedoelt dat je snel leert