Ik heb wat inspiratie nodig. We willen wat meer vis gaan eten, maar komen steeds bij de standaard vis uit (schol, kabeljauw, zalm). Welke eten jullie graag?
Tonijn (verse!) en uit blik, Zeebaars, rode poon, makreel, schaal en schelpdieren zoals coquilles, kokkels enz. ook heerlijk.
Mijn man vangt ze zelf met zijn werk, maar hier blijft schol toch wel favoriet. Of een lekkerbekje met frites en salade en remouladesaus.
kreeft Maken we wel alleen met feestdagen of verjaardagen maar jeetje wat smaakt me dat elke keer weer!
Kabeljauw, sliptong, zalm, schol, scholfilet. Wel standaard maar ik varieer wel in de bereidingen. Zalm bijvoorbeeld dag van te voren marineren. Scholfilet uit de oven met een krokant korstje van broodkruim, Provençaalse kruiden, beetje citroensap en olijfolie.
Kreeft, crab (black pepper!), zalm, garnalen, slibtong, ansjovis, haring en nog wat exotische soorten waar ik even de naam niet van weet......
Tonijn, sliptong, makreel, zalm, garnalen. En ik had een keer heilbot in een restaurant gegeten die was echt heerlijk! Was een soort zelfgemaakte visquisine
Klein makreelsalade receptje. 1 makreel uitpluizen Een teentje knoflook en gesnipperd uitje aanfruiten Makreel in de pan erbij Klein beetje sambal en klein beetje ketchup tor je een echte prutje krijgt Peper naar smaak en dan eventjes goed door bakken zodat het zuurtje een beetje uit de ketchup gaat. Heerlijk voor op brood of warm bij je eten
Heilbotfilet Panharing Zalm Gefrituurde gepaneerde inktvisringen Ansjovis Tonijn Krab coquilles Makreel
Oh en oesters, paling en mosselen, escargots! Heerlijk! De enige vissoorten die ik echt niet lekker vind zijn tonijn (smakeloos) en makreel (echt goor).
Een hele forel uit de oven of van de BBQ En alle andere vis die al genoemd is. Ik eet minimaal 4/5 x vis per week
Paling, zalm , zalmbuikje en makreel. Tonijn uit blik en vers op de sushi. Kibbeling en lekkerbek is ook lekker maar dat vind ik niet als gezonde vis tellen als maaltijd. Ik eet het allemaal te weinig.
Ik eet te weinig vis, terwijl het zo heerlijk is... lust eigenlijk alles wel. Maar vooral dol op: mosselen, coquilles, gamba’s, Hollandse garnalen, krab, kreeft, rivierkreeft, scheermesjes, inktvis En van vis: tonijn, zalm, sliptong, makreel, zeewolf, zeebaars, forel
je bent niet de enige: hier ook kibbeling, vissticks of zalm op een toastje....Ben helemaal geen viseter, behalve bovenstaande dan, maar ja....telt dat wel?
Stipt op 1 staat bij mij rauwe zalm. Is echt mijn lievelings eten. Daarnaast gerookte zalm, garnalen, echte krab/kreeft.