Over een tijdje krijgen wij de sleutel van ons nieuwe woning. Omdat we beneden de vloer sowieso willen vervangen, zijn we ons aan het orienteren op vloerverwarming. Wie heeft er (kortgeleden) ook vloerverwarming aan laten leggen? Hebben jullie gekozen voor elektrische vloerverwarming of een nat systeem (aangesloten op de cv) ingefreesd in de vloer. Wat waren jullie kwijt qua kosten? En hoe lang waren ze er mee bezig? En niet onbelangrijk.. zijn jullie blij met jullie vloerverwarming En als iemand een goeie tip heeft voor de juiste vakman (zuid nederland), dan hoor ik dat graag!
Ik zou het doen! We hebben in ons vorige huis gefreesd, ik denk dat elektrisch heel duur is in gebruik. Wij hebben er des tijds erg op gelet dat de verdeler zuinig is en dat de buizen dik genoeg waren zodat er voldoende warmte af komt. Nu wonen we sinds een jaar in een ander huis en deze zomer laten we boven en beneden leggen...
Wij hebben een half jaar geleden vloerverwarming laten infrezen door https://www.complete-tegelvloer.nl/ en dit is heel goed bevallen. We hebben de hele winter al veel plezier van onze vloerverwarming. Goede service, goede kwaliteit en scherpe prijs! Voor de prijs mag je een PB sturen, maar dat was inclusief aanschaf tegelvloer en het laten plaatsen.
Wij hebben het laten invrezen en zijn er super happy mee. Echt nooit meer anders en we hebben ook stadsverwarming dus dag was handig. Wat wel handig is als jr het alleen beneden doet dat je een bepaalde klep moet laten monteren dat je boven wel gewoon los de verwarmingen kan bedienen los van de thermostaat beneden.
Wij hebben alleen elektrisch in de badkamer maar het is volgens mij echt heel duur in gebruik. Genoeg over te vinden als je erop Googled. Terwijl een nat systeem vaak juist weer goedkoper is dan radiatoren.
Mijn man heeft het pas geleden op een dag zelf gelegd. Voor 800 euro hadden we het hele pakket incl verdeler. Ben er super blij mee! Vloerverwarmingzelfleggen.nl
Bedankt voor alle reacties en tips! Boven vloerverwarming lijkt me ook fijn. Maar daar willen we de vloer laten liggen, dus dat is voor nu even geen optie. Goed te lezen dat iedereen enthousiast is over vloerverwarming. Het is de bedoeling dat het beneden de hoofdverwarming wordt, dus dan is elektrisch geen optie begrijp ik
Wij hebben het in de badkamer en wc. Zelf de buizen gelegd, alleen het aansluiten uitbesteed. Wel op een aparte stekker, niet op de cv. Ik vind het voor de badkamer en wc erg fijn. De woonkamer en gang wilden we eerst ook, maar dat was financieel teveel icm de hele verbouwing. Dit kostte ons voor alleen materiaal en aansluiten al ruim 1000 euro.
Wij zijn ook bezig met onze benedenverdieping te verbouwen en willen er ook een (natte) vloerverwarming in. Zoals ik van jullie begrijp kan je op alleen vloerverwarming je benedenverdieping voldoende verwarmen? En dan hoef je hierbij dus geen radiatoren meer te hangen? Maar wel aan te bevelen is dat je je radiatoren op de andere verdieping los van beneden kunt bedienen begrijp ik? We moeten nog verder verdiepen hoor, maar lees hier alvast even mee.
Wij hebben ingevreesde vloerverwarming aangesloten op de cv (stadsverwarming in ons geval) in de woonkamer en badkamer. Ik vind het heerlijk en kan niet meer zonder. Mijn man heeft een aannemersbedrijf dus wij hebben het zelf aangelegd (heb geen idee qua kosten). Qua tijd heeft dit een klein weekje geduurd toen maar dit deden ze tussen de andere werkzaamheden door dus niet aan 1 stuk door gewerkt. Toen we het net gelegd hadden lag hij onder een plavuizen vloer dit gaf heerlijke warmte. Nu ligt er over de plavuizen vloer een laminaat vloer (met speciale isolatie voor vloerverwarming) maar de warmte komt een stuk minder goed door. De vloer is nooit koud en de woonkamer warmt goed en snel op maar de vloer is niet meer zo lekker warm als de plavuizen vloer was (laminaat koelt ook weer sneller af dan plavuizen). Wij gaan binnenkort weer veranderen in huis en dan ga ik weer voor een plavuis ipv laminaat puur voor de vloerverwarming.
Elektrisch is alleen voor kleine oppervlaktes zoals een badkamer of wc. Voor grote opprvlaktes moet je gaan vrezen. Ik zou dit door een vakman laten doen. Teveel mensen die dachten het zelf te kunnn krijgen later toch problemen. Je moet ook goed weten hoe je alles moet aansluiten, of je een extra groep nodig hebt en hoe diep het moet komen. Kennis had lekkage. Kon de halve vloer openbreken....
Ja, gaat hier prima! Extra laten keuren toen we het huis kochten met bouwkundig onderzoek. Boven hebben we radiatoren, maar t gaat echt prima. Meiden spelen vaak op de grond en dan is t zo lekker!
Zooo fijn vloerverwarming! Wij hebben hem ook op de cv aangesloten. En inderdaad laten doen door een professional. Prijs van aanleggen etc weet ik niet meer.
Wij hebben onze oude houten vloer eruit gesloopt en beton laten storten. Man heeft dan ook alles zelf gedaan (hoefden dus niet te vrezen ) Water vloerverwarming hebben wij, dit is dan ook beneden onze hoofdverwarming en is in verhouding zuiniger dan radiatoren. En bevalt super !
Even een vraag aan de andere vloerverwaming eigenaren: Onze thermostaat hangt beneden, als het dus beneden op temperatuur is, word er boven niets meer warm. (boven hebben we gewoon radiatoren.) Hoe hebben jullie dat opgelost?
Wij hebben een huis gekocht met vloerverwarming die er al lag. Ik weet dus niks over het aanleggen ervan. Maar wel een tip: zorg voor een systeem met twee thermostaten. Wij hebben dat niet en dat is echt een groot nadeel. Beneden is het altijd warm door de vloerverwarming. Maar boven is het koud. Op de slaapkamers vind ik dat niet erg, maar op de badkamer wil ik gewoon dat het warm is. Laat je daar dus goed over voorlichten!
Daar heb ik echt nooit last van gehad... Ligt misschien ook wel aan de isolatie van de woning. Wij hebben laminaat icm vloerverwarming, nieuwbouw woning dus vloerverwarming was standaard dus geen idee wat zoiets kost, maar vind het zo fijn.
Bedankt voor de tip. We hebben in ons huidige huis geen vloerverwarming. Maar wel alleen een thermostaat beneden. Dus als het beneden warm is, dan wordt er boven ook niet meer verwarmd. Ik snap dus niet zo goed wat het verschil is met vloerverwarming..