Ik eet helemaal geen vis. Hoe goed het ook is, ik moet er van kokhalsen en vind alle soorten vis (geloof me, ik heb veel geproeft) vies helaas dus ik slik elke dag 1200 mg visolie kapsules!!
Ik slik ook elke dag 1000mg visolie capsules, daar ga je niet van vis naar ruiken, maar als ik ze genomen heb, boer ik daarna wel lucht op met wel degelijk een vissmaak! Is voor een goed doel zeggen we dan maar... Ik eet zoute haring (vers gesneden van de visboer), scholfilet met boter uit de oven, verse gerookte makreel op brood, verse gerookte zalm (van de visboer) op brood, tonijn uit blik (door de pastasalade of een zelf gemaakt slaatje voor op brood), sliptong in de boter gebakken... Dit was eigenlijk allemaal nog tot een paar dagen geleden, lijkt wel of ik nu nergens meer trek in heb, eet alles, maar met lange tanden... Hoop dat mijn eetlust gauw weer terug is, ik hou van eten! Iemand vroeg of haring wel veilig is tijdens zwangerschap, ja, mits hij vers gesneden is bij de visboer, mag niet voorverpakt zijn.
Hier ook veel zalm, af en toe kibbeling of vissticks. Sinds ik meer over de pangasius heb gelezen neem ik die niet meer. Verder af en toe een lekkere dorade of ander visje van de visboer. Heerlijk uit de oven of van de BBQ met zongedroogde tomaten en kruiden erover, in de alufolie. PS, erg gelachen om de potvis, walvis, zeekoe etc. maar dit zijn zeezoogdieren...geen vissen....
zalm, zeebaars, makreel, kabeljauw, zwaardvis... heb al veel vis gegeten tijdens zwangerschap! super lekker
De walvis en potvis ga ik zeker proberen, zeer waardevol advies ! Mocht ik qua vis het niet redden elke week weet ik dat ook daar weer potjes pillen voor te krijgen zijn. En dat je er niet van gaat ruiken, zoals knoflook pillen dat wel met je doen.. Mijn dank is groot voor jullie tips dames!
Ik ben al anderhalf jaar niet meer zwanger, maar wauw, ik at zeker 10 haringen per week en zeker 3 keer per stokbrood met roomkaas en dik belegde gerookte zalm (van de visboer). Ik droomde zelfs over vis. Gebakken slibtong met limoen was ook mijn favoriet. Vis en kiloooooooo's mandarijnen was mijn craving. Als kindjes echt slim worden van vis, dan mag ik alvast wel sparen voor een Harvard studie