Wat DevilsChase zegt; een leuke Juwel van 60 liter kost tegenwoordig niet veel meer. En op MP staan ook altijd wel leuke! Heb je er wel een pomp, verwarming en lampen in?
Mja maar n ander aquarium indraaien dan ben je ook zo weer een paar weken verder... Jammer hoor dat je niet goed geinformeerd bent voor je zo'n diertje mee neemt... Overigens zijn dit geen beginners vissies (wilde ze ook maar toch maar niet gedaan daarom) En misschien niet de beste keus nu.
Miss, heb je er wel een termostaat, pomp en zuurstof in? En hoeveel goudvisjes zaten erin? Wilma, een bak indraaien kost idd tijd. Maar zit is gewoon zielig voor de visjes
je had er beter een garnalenbak van kunnen maken. Binnen een week is het water goed en dan kunnen er garnalen in. Wij hebben aparte aquarium aangeschaft voor de garnalen een 40 liter bakkie en daar zitten er sinds vorige week 30 in. In ons andere aquarium (wel groot hoor) zitten: Kardinaaltetra's, groene tetra's, 1 clownbotia, guppen, 5 builzalmen, ehmm van die gronddingen weet de naam niet en kikkertjes. erg leuk hoor maar wel veel werk. We hadden ook blauwoogjes maar die zijn met de verhuizing helaas overleden.
ja er zit een termostaat, pomp en zuurstof in! er zaten 2 goudvissen in (ze waren overigens echt groot)
nouja veel werk...ehm laat ik zo zeggen al mijn beesten kosten veel werk. je moet gewoon oppassen met de juiste waterwaardes enzo en het goed schoonhouden van de bak. Maargoed heb het er heel graag voor over hoor maar zoals ik zeg al mijn huisdieren vragen veel verzorging dus doe het graag maar als iemand geen tijd heeft om het bijv. te onderhouden moeten ze er niet aan beginnen want het is niet 5 min. werk in de week ofzo....gaat wel meer tijd in zitten! vandaar dat ik zei het is veel werk....maarja das mijn mening
nee klop meid! Wij hebben geen andere huisdieren en ik vind het heerlijk om te doen! het is de hobby van mijn man en ik vind het zelfs nog leuker!
Goh wat leuk dat er toch nog zoveel mensen hier zijn die een aquarium hebben... Wij hebben 1 van 750 liter met 10 discussen, een L144, 1 botia striata (de rest is doodgegaan), 4 ancistrussen, en een partij corydorassen, en de bioloog zit vol met garnaaltjes En het is af en toe inderdaad veel werk maarjah tis je hobby of juist niet
ja zo is dat het is je hobby of niet....samen met de leguaan, vogel en hond dus heb genoeg te doen hahaha
Hmmm nou indraaien van een aquarium kost toch wat meer als 1 weekie... Om helemaal safe te zijn. Zeker met garnalen want die zijn nogal gevoelig... Meestal krijg je toch je nitriet piek rond de 2 a 3 weken, toch? Ja of je kan water gebruiken van een bestaande bak natuurlijk. Heb ik hier ook gedaan. Heb er 2 nu. 1 van 60 liter en 1 van 40 liter. Tijdje terug verteld over mn platy's die jonkies hadden. Er zwemmen nu ongeveer tussen de 5 tot 9 kleine visjes rond die met de dag groter worden (en heeeel spoedig moeten verkassen anders word t echt te druk in mn 60 liter bakkie...maja zie zulke kleintjes maar eens te vangen...) En mn zoontjes wilde niks horen van "naar de dierenwinkel brengen" En ze wilde zelf al n tijdje vissen. Tja...1+1= kinderen n eigen bakkie! En nou vind ik die van hun mooier als die van mij.... En nog leuker...mn ballon molly staat op knappen! Ga echt geen 3 bakken neer zetten hoor!!!
Volgens mij kan je er dan beter kardinaaltjes en guppen in zetten, want 30x30 is voor de meeste cichliden veel te klein. Wij hebben hier Malawi cichliden (grote rovers) die 45cm groot worden en mijn "kleintjes" (kleinere soorten uit het Malawi meer) worden 10-20cm. Tanganyika cichliden zijn over het algemeen kleiner, en zo ook de west afrikaanse cichliden, maar ook daarvoor is dat bakje te klein. Zuid en midden amerikaans: idem. Visjes gaan over het algemeen dood als: - je te weinig water ververst - het water niet op temp. blijft - je te veel voert - je te weinig voert - je verkeerd voedsel voert - er een nitrietpiek optreedt (bijv. door veel vissen tegelijk aan een bak te introduceren - meer vervuiling ineens is slecht voor je bacteriecultuur) - er een verkeerde bezetting in zit waardoor er onderling gevochten wordt - er te weinig zuurstof in het water zit - het aquarium nog niet ingedraaid was als je de vissen erin zet - enz. edit: even hele topic gelezen Hier staan 16 bakken, kleinste 150 liter, grootste 1300 liter, waaronder 3 1000 liter bakken voor zuidamerikaanse zoetwater roggen (pijlstaart) - totaal komen we op 8000 liter water. Over een jaar is dat uitgebreid tot 50.000 liter. (verhuizing, grote schuur erbij voor de hobby) 't valt me de laatste tijd wel steeds vaker op dat winkels (maakt niet uit of het een dierenwinkel is zoals pets place, of een grote aquariumwinkel) alles doen om te verkopen. als je goed voorgelicht wilt worden kan je beter terecht bij hobbyisten, dus zoek eens op marktplaats naar aangeboden visjes bij jou in de buurt (dus een kweker die het voor de hobby doet). deze mensen weten je vaak veel meer te vertellen dan een winkelier die het puur voor de winst doet.
hey meid, het water is perfect! (helder, goed op temp) ik heb het er gisteren nog even met mn mannetje over gehad! en we gaan vanavond een groter aquarium kopen (denk een meterbak) dan meteen inrichten zodat ze er in kunnen zodra het water goed is... denk je dat de visjes het nog even redden in dit bakje?! ik wil jullie trouwens allemaal nog even bedanken voor jullie advies!!! welke visjes kunnen er bij dwerggourami's?! of zal ik het gewoon zo houden wat vinden jullie?!
ow hahaha, zo zie je maar weer ik heb er de ballen verstand van! mn vriend zei dat dat allemaal (water, temp) goed was dus ik ga er van uit dat de waterwaardes dan ook goed zijn...
Word een leuk topic! Zo kunnen we elkaar helpen! MissC, waar heb je je visjes gekocht? En zijn het 2 koppels of een harem? Ik heb geen idee of je visjes het lang zullen redden in je bakje. Houd er rekening mee dat ze kunnen gaan vechten ivm de beperkte ruimte in je bak mits je een harem hebt.