Ik vind dit toch een echte zwangerschapsbuik..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Emmie01, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwangerbuikje of niet? (afgaand op de foto)

1. Ja!

2. Nee.

3. Lastig...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Emmie01

Emmie01 Niet meer actief

Heehee,

Zoals sommige misschien al hebben gelezen, is mijn nichtje vermoedelijk zwanger. Alle testen negatief, maar toch aanhoudelijk die symptomen en dikke buik. :( Na tijdje aandringen heeft ze me een foto gestuurd om te plaatsen, wel met kleding. Wat zeggen jullie na aanleiding van de foto, zwanger of niet? - ze zou rond de 18/19 weken zitten-

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien moet ze gewoon een echo laten maken :(

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een foto is geen zwangerschapstest. In principe zou ze positief moeten testen, maar dat is niet het geval. In haar geval zou ik dus voor een echo gaan om uitsluitsel te verkrijgen.

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Dit dus, het zou kunnen dat ze zwanger is en het zou net zo goed kunnen dat het niet zo is.

5. Emmie01

Emmie01 Niet meer actief

Klopt, een echo is hard bewijs en eigenlijk op dit moment de enige oplossing, maar aangezien ze minderjarig is kan ze niet onopgemerkt onderzoekjes laten doen. Ze probeert zoveel mogelijk buiten haar ouders om te doen. Nou is een forum natuurlijk ook geen "echte" oplossing, maar het is meer dan niks. :)

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Het kan ook wijzen op vleesbomen die de buik opzetten. Dus een bezoekje huisarts lijkt me meer op zn plaats

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Toch maar naar de dokter ..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet mee eens... Aan een forum heb je uiteindelijk net zo goed niks....

Ga dus gewoon voor een echo of naar de HA

Er kan ook gewoon finaal iets mis zijn...

Ze hoeft niet perse zwanger te zijn hoor

En buiten dat, kan je een echobureai bellen en voor €10 een echo laten maken...
    Dat lijkt me nou niet echt een onderzoek en is zo gepiept

9. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Inderdaad neem haar anders zelf mee naar zo een pret echo bureau...?

10. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Ja lijkt er wel op ja.. Neem haar mee naar de dokter/de hap. Ze (en de mogelijke baby) krijgt nu niet de zorg die ze nodig hebben. Onderneem actie, want hier op het forum kunnen we niks. Juist omdat ze minderjarig is, ze weet waarschijnlijk niks van zwangerschappen en kan misschien nog nog niet goed inschatten wat voor gevolgen dit allemaal heeft. Ik neem aan dat jij wel volwassen bent, neem verantwoordelijkheid!

11. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    De foto die je in je andere topic stuurt, met blote buik is ook van je nichtje neem ik aan? Die vind ik er weer niet zwanger uitzien. Een baarmoeder groeit vanaf onder, en deze buik is vooral dikker bij de navel. Maar aan de andere kant, elke buik groeit anders.
    Probeer toch onderzoek te laten doen, hoe eng het ook lijkt. Als je 16 bent, geeft de huisarts het echt niet door als je niet zwanger lijkt te zijn. Mocht je wel zwanger zijn, dan geeft hij je echt wel de tijd om het zelf aan je ouders te vertellen. Een hele moeilijke situatie, maar het is niet anders. Ik heb ook wel eens op mijn veertiende bij de huisarts gezeten dat ik dacht dat ik zwanger was, nooit iemand contact met mijn ouders gezocht daarover. Veel succes

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Maartje dat is een foto van d'r zelf..
    Ze is zelf ook rond de 18/19 weken zwanger .. Ik vind het een raar verhaal..

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik vind t geen zwanger buik. Te hoog.
    Maar ik zou wel ff bij de huisarts checken als dat normaal niet zo dik is. Een huisarts heeft zwijgplicht dus haar ouders komen niets te weten. Succes!

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.881
    5.137
    113
    Inderdaad naar de huisarts gaan, niet uitstellen.
    Ik vraag me ook af of bij haar ouders dit buikje niet allang is opgevallen

15. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik vind dat het een zwangerschapsbuikje zou kunnen zijn, maar zoals al eerder genoemd, dat is geen graadmeter.

Het advies van evt een pretechobureau lijkt me een goede optie als ze echt niet naar de huisarts wil.
    Hoewel ik van mening ben dat je beter naar de huisarts kunt gaan.

Succes in ieder geval met de situatie, hopelijk komt ze er uit.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe toevallig!

Denk dat dit over haarzelf gaat eerlijk gezegd. Dat ze ondanks negatieve testen nog steeds sterk denkt zwanger te zijn...

TS, het kan ook een schijnzwangerschap zijn. Dan kan je buik zelfs gaan opzwellen ondanks dat er niksnoppesnada in zit.

Een echo maken is dus zeer aan te raden. Een dikke buik zegt helemaal niks. Het kan net zo goed een darmziekte zijn of een schijnzwangerschap. Een dikke buik duidt niet automatisch op een zwangerschap.

17. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook weleens zo'n dikke buik gehad toen ik niet zwanger was (ben erg slank van mezelf dus dat valt dan gelijk op), zelfs vriendinnen die vroegen of ik niet zwanger was. Maar nee... Het was gewoon een dikke vette drol, helaas.
    Ze moet gewoon naar de dokter om het uit te sluiten klaar. Bloedtest, echo, hele reutemeteut

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina