ze blijft maar overgeven al vanaf 4uur vannacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze houdt niks binnen, ze blijft overgeven.
    Huisarts zegt buikgriep en naar huis.
    Maar ze houdt totaal niks binnen zelfs geen water komt er meteen weer uit.
    Is dit 'normaal'? Is vannacht om 4uur begonnen.

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Opzich wel, maar het is heel naar. Als het een virus is kan het best een dag duren. Zou haar even niks aanbieden, dan kan haar maagje tot rust komen. Zolang ze niet suf is en natte luiers heeft kan je het aankijken, anders terug bellen.
    Mijn dochtertje heeft het best vaak gehad, soms een paar keer overgeven, soms leek het niet te stoppen. We kregen wel domperidon zetpillen mee voor als het lang duurde, je zou daar nog om kunnen vragen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Die zetpilletjes kregen we niet volgens de waarnemend arts waren die niet goed. Er zit een heel klein inimini plasje in haar luier. Ze doet al vanaf vannacht met dezelfde luier omdat deze gewoon zo goed als droog is. Dus echt plassen niet nee

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Droge luiers is niet goed en een jong kind kan snel uitgedroogt zijn. Probeer eerst wat te laten drinken, wat maakt niet uit. Drinkt ze niet, dan zou ik de hap bellen om advies.

5. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn dochter heeft laatst ook een zware buikgriep gehad, heel naar. Elk slokje water kwam er meteen weer uit!

Wij hebben toen de hap gebeld en kregen volgende adviezen:
    - per keer slechts een inieminie slokje water geven (desnoods met een theelepel in het mondje gieten) om de paar minuutjes. Blijven doen, ook al komt het er weer uit!
    - één plasluier (hoeft geen volle luier te zijn) per dag is voldoende
    - bij vermoeden op uitdroging ors geven
    - dit kan een paar dagen duren en zolang het kindje geen hoge koorts heeft en aanspreekbaar is / reageert is dat okay.
    - het virus moet het lichaam uit, daar kun je verder niet zo veel aan doen.

Bij twijfel zou ik altijd contact opnemen met je arts / de hap, hebben wij ook een paar keer gedaan toen! ;)

Een paar dagen na mijn dochter hebben mijn man en ik het ook gehad en toen had ik pas door hoe ziek ze is geweest. Was geen pretje en het heeft ruim een week geduurd voor mijn dochter weer fit was.

Veel sterkte en beterschap, ik hoop dat je wat aan de tips van de hap hebt!

6. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Kleintjes zijn idd zo uitgedroogd. Goed in de gaten houden of je kindje alert blijft en Google ff op uitdrogingsverschijnselen baby.
    Liever te vaak naar de dokter dan dat je kindje uitdroogt. Beterschap!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Goed in de gaten houden inderdaad en bij twijfel naar de HAP.

En qua drinken geven: steeds minibeetjes geven. Steeds een slokje oid. Kans dat dat binnen blijft is groter.

Medicatie als domperidon zijn ze vaak terughoudend in, omdat het lichaam iets 'uit' het lichaam probeert te krijgen en het dus averechts werkt als je het er juist in probeert te houden, zeg maar. Maar gaat natuurlijk alleen op als een kind niet als gevolg er van uitdroogt...want dat is nog slechter...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd steeds hele kleine beetjes water tegelijk geven, dan belast je de maag nauwelijks en blijft het wel binnen.
    Verder wel de luiers in de gaten houden en bij twijfel HAP bellen. Als ze echt te weinig vocht krijgt en uitdroogt, is in het uiterste geval een infuus noodzakelijk.
    Domperidom werd eerder altijd gegeven om te zorgen dat het overgeven minder werd, maar is niet lang geleden nogal negatief in het nieuws geweest vanwege forse bijwerkingen die bekend werden, (hartritmestoornissen), dus ze zijn er bij kleine kids nogal terughoudend mee geworden.
    Sterkte en hopelijk knapt ze snel op!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan beginnen met ORS of een isotone sportdrank als isostar en aquarius kleine slokjes geven of met theelepeltje

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bij een virus geven ze het liever niet omdat het er toch uit moet. Bel de hap als je het vanav/vannacht niet vertouwd hoor. Hopelijk is ze snel beter!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Net weer plasje in de luier.
    Wel ook nog gespuugd........
    Heeft niets gegeten vandaag enkel water gehad.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet eten geeft niet, dat kan je lijf prima een tijdje aan. Dat vocht is wel belangrijk en blijven plassen dus ook.
    Sterkte nogmaals!

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Dank je wel allemaal.
    Ze had wel maar iniemini plasje maar was een plasje.
    Wat theelepels water nog gehad en nu slaapt ze als een roosje.
    Moet ik haar nog wakker maken om te kijken hoe ze reageert of zo? Of gewoon laten liggen?

14. Nati

Nati Niet meer actief

Klinkt goed. :)
    Mijn dochter bleef nachtenlang spugen, dus ik zou haar zeker niet wakker maken en lekker laten slapen. Ik denk niet dat haar toestand zo ernstig is dat je haar wakker moet maken, ze heeft immers geplast en een klein beetje gedronken. Lekker laten slapen, daar herstel je het beste door!

15. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hoe is het nu met je dochtertje?

Deel Deze Pagina