ik slikte voor mijn eerste zwangerschap gravitamon en dit was gekomen door aanraden van mijn gynocoloog. het is niet alleen goed voor openruggetje en of open schedelje maar werkt ook ter verkoming van hazelipjes. nu was ik omdat het me ook de eerste keer goed was bevallen, weer een maand voor ik mijn spiraal liet verwijderen aan de gravitamon begonnen en slik het nog steeds. wat ik er trouwens ook makkelijk aan vind je mag het je hele zwangerschap slikken en is ook aangeraden als je borstvoeding wil geven. succes met zwanger worden.
Ja ik vond het eigenlijk ook wel raar, maar hij zei 't echt. 't Gesprek ging over zo (ik moest er al zelf over beginnen anders was 't geen eens ter sprake gekomen): Ik: ik heb wel eens gelezen dat je ook foliumzuur moet slikken als je zwanger bent, moet ik daar gewoon voor naar de apotheek (Ik had er geen idee van hoe en wat, omdat ik dus helemaal niet bezig was met zwanger worden). Hij: ja daar kan je het krijgen, maar foliumzuur is echt niet nodig. Er zijn vroeger zoveel kinderen geboren en toen werd dat ook niet gebruikt. En in heel veel landen gebruiken ze het nog steeds niet. Ik: maar kan ik het beter wel doen dan, geeft mij toch een beter gevoel Hij: ja dan kan je het inderdaad doen, ook al is het verder niet nodig. Maar je bent nu al 6 weken zwanger, dus het hoeft sowieso nog maar twee weken. Nja, ben toch maar naar de apotheek gegaan. Sowieso omdat ik zoiets had van: ze adviseren het niet voor niks. En daar heb ik gravitamon gehaald, zit ook foliumzuur in. Dat slik ik nu eigenlijk nog steeds. Ik maakte me van tevoren al wel zorgen, omdat ik dus op internet had gelezen dat je met foliumzuur moet beginnen voordat je zwanger bent, en dat was bij mij dus niet het geval. Maar gelukkig is wel alles helemaal goed met ons kindje. @ Nenatja: succes met zwanger worden! Kan je niet bij je apotheek navragen over wat voor vitamines je kan gaan slikken. Als je je bij die van Etos niet goed voelt, zou ik daar denk ik wel mee stoppen.
Ik slik davitamon total 30, zit ook foliumzuur in! Ook ik heb 2 cyclussen etos zwanger geslikt, maar zie maar in mijn banner, van een best regelmatige cyclus (uitzonderingen 2x na mk) opeens langere cyclussen, toen ik er mee stopte herstelde mijn cyclus zich weer! weet niet of het door die pillen kwam, maar toevallig was het wel! Dus daarom davitamon!
hallo Nenatje, Hier ook 1 maand de etos pillen geslikt en toen zwanger...wat naar dat je je er zo raar door voelt... Het stofje wat in die etos pilen ' lijkt' te helpen, dat is de monnikspeper, daar bestaan ook losse tabletjes van, die helpen je eitjes mooi te rijpen en ook het baarmoederslijmvlies goed te maken voor een mooie innesteling. Misschien kun je dat proberen. Verder slik ik nu trouwens multivit zwanger van VSM, ben ik ook erg tevreden mee. Succes met zwanger worden!
gefeliciteerd allemaal... leuk om dit te lezen zeg. sommige worden snel zwanger na een mk, ik nog niet hopen dat het lukt. xxx nena