Beste dames, ik zit met een vraag...ik heb geen idee of iemand hier een antwoord op heeft, maar ik probeer het wel even. is het mogelijk dat je in het verleden, zeg 11 jaar geleden, een keer zwanger bent geweest, tussentijds aan de pil bent gegaan en dan 11 jaar later ineens onvruchtbaar bent geworden? Of was je dat toendertijd dan ook al geweest? Ik bedoel, kan dat veranderlijk zijn met de tijd, of is eenmaal een zwangerschap gehad de garantie dat je dan nu nog steeds vruchtbaar bent? (Met uitzondering dan van de overgang) Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Het is een teken dat het kan. Maar geen garantie dat het weer gaat lukken.... Het hangt ook van je leeftijd af. Etc etc
Ja, je vruchtbaarheid kan veranderen. Als je al een kind gekregen hebt of een keer zwanger bent geweest, betekent dat niet automatisch dat je later weer gemakkelijk zwanger wordt. En andersom geldt het ook: Het kan zijn dat je bijvoorbeeld heel veel moeite hebt met zwanger worden van een eerste kindje, maar dat een tweede makkelijker gaat. En de zaadkwaliteit van de man kan ook veranderen. Heeft hij al kinderen, dan wil dat niet zeggen dat hij automatisch in staat is om meer kinderen te verwekken.