Hai meiden Ik open dit topic omdat ik erg graag mama wil worden. Ik ben al een tijdje getrouwd en bij mij en mijn man begint het het laatste jaar echt te kriebelen. We hebben alles in principe in orde, enige puntje is dat ik over 5 maanden pas ga afstuderen. Tot 10 juni loop ik stage en schrijf ik mijn scriptie. Ik ben dan maandag, dinsdag en donderdag van 14:00-19:00 uur weg van huis voor stage (inclusief reistijd). Daarnaast maar ik mijn scriptie, maar dat doe ik in principe grotendeels vanuit huis. Ik ben al maanden aan het twijfelen wanneer ik nou met anticonceptie zal gaan stoppen. Aan de ene kant denk ik: het kan maanden/jaren duren, en zelfs als het wel gelijk komt, dan sla ik mezelf er gewoon doorheen die paar maanden. Aan de andere kant denk ik: stel je voor dat ik door de misselijkheid/complicaties mijn stage niet kan afmaken? (ik ga er vanuit dat een scriptie schrijven thuis ook gewoon kan op de momenten dat je je net ffe wel lekker voelt, dus scriptie is in principe het probleem niet in dit hele verhaal). Dan krijg ik dus een kind en loop ik vertraging op. Ik ben al korte tijd met de pil gestopt, om mijn cyclus weer te leren kennen enzo. Wanneer raden jullie mij aan te stoppen? Zijn hier dames die ook in de zomer van 2014 afstuderen/een kinderwens hebben?
Als je nog 5 maanden moet studeren zou ik er gewoon voor gaan (als jullie het echt graag willen ) 5 uur per dag, 3 dagen per week lijkt mij wel te doen, ook met veel klachten. Er zijn genoeg mensen die met veel klachtjes ook fulltime werken. En je weet natuurlijk nooit hoe lang het duurt. Dus ... gewoon doen, zou ik zeggen
Ik moet ook in de zomer afstuderen en zoals je ziet in mijn banner ben ik bijna 3 maanden zwanger. Het is inderdaad een risico die je neemt, bij mij heeft het goed uitgepakt! Ik werk en studeer tegelijkertijd, maar heb niet hoeven te verzuimen. Het is een afweging die je maakt, bij ons was de kinderwens de winnaar!
Ik zou zeggen doen Je weet inderdaad nooit hoelang het duurt, maar het kan inderdaad ook in een keer raak zijn. Dan nog 5 maanden en maar 3 x per week 5 uur? Ja, dat red je echt wel Ik moet nog zo'n 6 maanden, en dan wel 2 dagen school en 3 volle dagen stage.. Maar bij mij is het een ander verhaal, wij waren al bezig voordat ik weer ging studeren
Ik zou ook zeggen doen! Ik studeer ook rond die periode af en ben vandaag gestopt met de pil. Als je iets zo graag wilt zou ik er gewoon voor gaan.
Dat kan zonder kindje in je buik ook. Houd niet overal rekening mee hoor! Gemiddeld duurt zwanger worden zes maanden en er zijn niet veel vrouwen die door symptomen al vroeg in de zwangerschap niets meer kunnen. Overkomt dat jou, dan is het pech. Na je studie wil je een baan, en na die baan een betere. Er is altijd wel een reden om te wachten. Ga er gewoon lekker voor!
Ik moet nog 2 jaar.. Heb dan wel een bbl opleiding maar werk 32 uur ga een dag in de week naar school dat is 9 uur, 1 uur pauze. En toch zijn wij er voor gegaan.. Dus 5 maanden is niks als je al gelijk zwanger zal raken. Succes met je beslissing je moet doen wat goed voelt!
Waar een wil is is een weg. Mogelijk ben je zo zwanger maar het kan ook jaren duren en dan ben je alleen maar blij dat je eerder begonnen bent. Volg je gevoel...... Je stelt je vraag niet voor niets hier denk ik zo😋
Ja idd ziek kan je ook worden zonder een zw. ik zeg doen misschien ben je zo zwanger, en dan is 5 maanden niks. misschien duurt het wel jaren en dan ben je blij dat er op tijd bij bent
Luister lekker naar jullie gevoel. En als het goed voel, gewoon lekker doen. Die 5 maanden red je wel. Succes!
Hey! Ik ben al mama van een prachtige dochter van 5 maanden... En studeer nog, zit op dit moment in me laatste jaar en hopelijk krijg ik me diploma ook gelukkig in juni/juli!!! Ik ben zwanger geweest tijdens me 2e stage 1.5 uur a 2 uur auto rijden heen en ook weer terug plus 8 uur hard knallen!! Het is te doen! Scriptie is zwaar dus probeer elk uurtje of je zin hebt of niet gewoon te pakken als je jezelf goed voelt, het kan altijd omslaan naar vermoeidheid/nietlekkerzijn/hormonen/geentijd... Ik zou zeggen, stop lekker met de pim, geniet van hopelijk een snelle zwanerschap! Het komt goed... Zolang je maar continue voor de 100% focust om je diploma zo snel mogelijk af te ronden en te behalen! Voor mij... Focus diploma want ik moet me kleine meid alles kunnen geven waar ze naar verlangt (op een goede manier)! Succes met het klussen
Hoi hoi, Ik ga ook deze zomer, zo rond begin juni afstuderen. Ook ik heb lang getwijfeld over wel of niet aan een kindje beginnen. Uiteindelijk hebben we er samen goed over nagedacht en ben ik een paar weken geleden gestopt met de pil. Je weet nooit hoe lang het gaat duren, het kan meteen raak zijn, maar misschien duurt het nog wel een half jaar of langer. En als je je kindje nu uitstelt, komt er na je afstuderen misschien wel weer wat nieuws, waardoor het nu niet uit zou komen. Ik/wij zijn er samen voor gegaan, we willen samen heel graag een kindje. Ons kindje weegt op tegen alles wat eventueel niet handig zou zijn. Heel veel succes( met je opleiding/scriptie en ik zou zeggen gewoon doen!!!!
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar toch even wat tegenlicht. Tuurlijk moet je altijd je hart volgen, maar 5 maanden is niet zolang. Als je veel last krijgt van vermoeidheid en misselijkheid, dan is studeren echt niet zo fijn. Mocht je het toch niet goed kunnen afmaken, dan blijft het toch altijd een beetje hangen en moet je het na een tijdje weer oppakken. Het kan ook erg fijn zijn om die mijlpaal binnen te hebben, zodat je je volledig op je zwangerschap kan richten. Geeft ook rust. In ieder geval heel veel succes met beide!!!
Ik studeer - volgens planning - in juni af. Dan moet ik ook bevallen. Dat maakt het een beetje spannend: wil graag voordat ik beval klaar zijn met de studie. Natuurlijk heb ik het allerliefste gewoon mijn kindje, dus spijt heb ik natuurlijk echt niet!!! Wat mij wel tegenviel was mijn vermoeidheid de eerste drie maanden, waardoor ik nu een achterstand heb in te halen en dat geeft weer wat stress... Teveel mensen in mijn omgeving willen graag een kind en het lukt maar niet... Veel stellen het uit tot later en dan valt het echt tegen... Wat dat betreft ben ik blij dat ik een kind mag krijgen... Zo denk ik er in ieder geval over. Ik wens je wijsheid!
Mijn vriend en ik hebben hetzelfde, ik studeer af in juni 2014. We hebben heel erg getwijfeld, maar hebben besloten om voor onze kinderwens te gaan. Je weet immers niet van te voren of het allemaal heel snel gaat, of misschien wel lang duurt. We zien wel hoe het loopt. We zitten nu in de 1e ronde.
Hier de wens voor een tweede en ook afstuderen in de planning. Voor mij is het een stok achter de deur: als ik afgestudeerd ben mag mijn spiraaltje eruit. Ik ben eerder ongepland zwanger geworden tijdens mijn studie en dat sleept nu dus nog steeds aan. Veel klachten en door vroeggeboorte toen niet kunnen verder studeren (universiteit). Dit moet nu dus eerst af!
Ik moest toen ik zwanger was ook stage lopen. 8 uur per dag 5/7 dagen per week. Ik was elke dag misselijk elke ochtend spugen. En toch had ik de hele half jaar stage maar 2 keer ziek gemeld en ik heb alles gehaald. Dus op zich lukt het wel als je het echt wilt.
Dank voor jullie advies; gemengde verhalen ook! Weet je? Mijn motivatie is (mede door mijn zwangerschapswens) zo ongelooflijk groot. Zelfs nu, in mijn vakantie, sta ik elke dag om 07.30 uur 's ochtends op voor mijn scriptie, omdat ik het gewoon heel goed wil doen en omdat ik het gewoon dit jaar wil (nee, GA!) afronden. Maar er is natuurlijk een kans dat ik ziek word. Maar goed, ik kan ook van de trap vallen. Ik denk dat een stagebedrijf altijd wel wilt dat je zsm afstudeert en je dan vanuit huis ofzo te werken geeft. Verhalen blijven welkom