Ik heb in het begin alleen foliumzuurtabletjes geslikt. Op aanraden van vk ben ik begonnen met multivitamines. Ik slik nu een week vsm puur mama maar ben er niet zo tevreden over want van de 7dagen ben ik er al 4 dagen zo misselijk van geworden dat ik over moest geven. Dus stop ik er maar mee en ga kijken voor iets anders.
Dat had ik ook met die Puur Mama dingen, werd er kotsmisselijk van. Met Gravitamon nooit last van gehad.
Etos eigen merk. Maareh.... hebben jullie niet dat als je moet boeren (en we zijn nu eenmaal zwanger dus dat gebeurt nogal eens... ) dat die smaak je zo ontzettend tegenstaat? Ik risp dan die gore vissmaak op, jakkes!
@ miepie Als je daar last van hebt, zeiden ze tegen mij, dat je de visolie pillen dan beter tijdens het avondeten kan slikken. Bij mij gaat dat prima. Ik hoop, dat het helpt!
Of een goed merk visoliecapsules kopen; heb er nog nooit last van gehad! Een vissmaak in je mond, gatver!
Enorm herkenbaar. Ik slik ze nu nog ivm borstvoeding (maar ook dan zijn ze af en toe erg smerig). Heb besloten andere te gaan gebruiken
VSM puur mama en vit. c tabletjes, al twee jaar, en nu sinds dit weekend heb ik Omega 3&6 voor moeder&baby van Efamol erbij. Ik let wel goed op mijn voeding, eet veel fruit, eieren, vis, groente, noten, zaden en pitten, magere zuivel, sojamelk, appelstroop, geitenkaas, en volkoren producten. In principe zou ik waarschijnlijk genoeg aan mijn voeding hebben, maar voor de zekerheid slik ik dus extra bij. En de foliumzuur is natuurlijk altijd belangrijk.
Sanneke; maakt volgens mij niet veel uit hoor. Foliumzuur is niet meer zo noodzakelijk als je verder in je zwangerschap bent. En als je gezond eet en drinkt... Ik had een wat laag HB dus vk heeft me nu floradix aangebevolen dus ga ik vanaf deze week gebruiken. Daarnaast gebruik ik; - Puur Mamma van VSM & - Visolie tabletten van Elmare (speciaal voor zwangerschap) Heb me wel eens afgevraagd of het dubbel gebruik van o.a. foliumzuur niet erg is. En volgens mij zitten er in die visolie dingen ook nog twee stofjes die ook al in puur mamma zitten. Dus als iemand daar nog iets over kan vertellen, dan graag!
Ik heb ook die van Elmare. De gyn raade mij af om daarnaarst nog een ander supliment, of hoe je het ook schrijft, te slikken. Dit i.v.m. weer een overschot aan vitaminen. Zou er dus 1 afschaffen als ik jou was. In die van Elmare zit ook foliumzuur en andere benodigde extra's.
Ja, te veel is niet nodig en veel te veel is niet goed voor je. Ik slik VSM Puur Mama, vooral omdat daar jodium in zit wat volgens mijn VK erg belangrijk was (Duitsland hè ). Ik heb dus braaf alle winkels in NL afgezocht naar iets met jodium er in, en dit was de enige. Ik slik ze nog braaf, maar ze zijn wel bijna op dus ben nu aan het bedenken of ik dan iets anders beter kan nemen, of gewoon nog een keer zo'n potje. Ik zal de VK eens navragen of er nog interessante dingen zijn voor de komende weken die nuttig zijn.
Hmm... moet ik toch even goed kijken dan. Maar in die elmare ontbreken weer dingen die wel in Puur Mamma zitten. Bedankt in elk geval voor je reactie DVS! Heb in begin de visolie van Puur Mamma gebruikt maar daar kreeg ik enorme opboer-vissmaak van (zoals ook eerder over geschreven, echt heel vies want moest er echt van kokhalzen...) Ben in begin wel visolie gaan gebruiken omdat ik toen vis echt niet weg kon krijgen. Vond zalm eerder super lekker maar in eerste maanden v/d zwangerschap..... jaks! Nu gaat het wel weer maar is niet meer favoriet. Lastig hoor al die combi's. En reply op voorgaand berichtje: foliumzuur gebruiken naast fem-natal is niet nodig, zit er al in.
Oh oke, dan laat ik die foliumzuur voortaan zitten. Zoals ik heb begrepen is foliumzuur niet echt meer nodig in een wat verder stadium van de zwangerschap?
Assi, klopt inderdaad gedeeltelijk. Is met name voor/ tegen open ruggetje en als het goed is, is alles nu al ontwikkeld. Maar bij de DA zeiden ze pas dat het op zich goed is om het de hele zwangerschap te gebruiken (dus in een multi-versie zoals bij fem-natal). Maar in begin is het voor het zenuwstelsel nodig.
Materna van Centrum. Bevalt goed, niet misselijk ervan en ook geen boertjes... En ze zijn gezellig roze, haha.