Dubbelop is idd niet nodig en een teveel van sommige vitamines kan zelfs schadelijk zijn. Elmare is idd meer dan alleen visolie. Je zou Lucovitaal kunnen nemen, dat zijn alleen omega 3 & 6 vetzuren. Vaak 2 voor de prijs van 1 bij de Kruidvat en je krijgt er geen vieze vissmaak van!
Ik slik helemaal geen vitamines meer. Mijn vk gaf aan dat wanneer je gezond eet, de extra vitamines helemaal niet meer nodig zijn. Ik werk dus echt ladingen groenten en fruit weg
Echt lang niet alle vitaminen die belangrijk voor jou en je baby zijn, zitten in groente en fruit hoor! Sommige vitaminen en mineralen haal je heel moeilijk uit je voeding. Ik eet ook gezond en gevarieerd uit elke maaltijdschijf, maar neem nu tijdens de zwangerschap wel een Gravitamon-tablet. Die is overigens over het merendeel 50% van de ADH, de meeste zwangerschaps-multivitaminen zijn 100%.
Ach kom, die supplementen zijn ook nog maar relatief nieuw hoor! Alles wat je nodig hebt, zit gewoon in je voeding en als je je aan die schijf van 5 houdt, heb je in principe echt geen aanvulling nodig. Dat zijn fabeltjes van de vitamineproducenten. Volgens mij kun je beter op natuurlijke wijze aan je stoffen komen dan aan chemisch geproduceerd. In veel landen kennen mensen de schijf van 5 niet eens, laat staan dat ze aanvullende vitamines enzo kunnen betalen (of hebben) en daar worden toch echt ook wel kindjes geboren!
Wat nou "ach kom"? Ik weet behoorlijk veel van goede voeding en kan je vertellen dat het merendeel van de Hollanders echt niet alle goede bouwstoffen en vitamines binnenkrijgt. Vaak schort het nogal eens aan de B-vitamines, vit. D, calcium en ijzer. Allemaal erg belangrijk voor de baby! En multivitamines bestaan als sinds mijn kleutertijd; zo'n 35 jaar dus ongeveer, want als vroeger de "R" in de maand zat, kregen wij zo'n rode pil in ons bakje vla. Ik slik nu Gravitamon vanwege vit. B11 (want je kan je een breuk eten aan volkorenbrood en broccoli, aan de ADH voor zwangeren kom je zonder pil niet) en vanwege de vit. D die zo belangrijk is voor zwangere vrouwen (omdat het winter is, ik vanwege de BI weinig buiten kom en weinig vlees en geen vette vis eet). Je mag het allemaal grote onzin vinden, ik doe wat mij goed dunkt!
Ai, het was niet mijn bedoeling op professionele teentjes te trappen.... Ik slik ze ook hoor, maar vooral omdat ik zeker weet dat ik met mijn eetgewoontes niet aan alle stoffen kom. Dus tuurlijk doet iedereen wat ze goed dunkt, no problem! Wel een problem heb ik met het op kosten jagen van mensen die verder prima eten en straks echt heus een gezond kindje uit gaan poepen zonder allerlei dure supplementen...
Ik vind het nogal een dure drol.. De mijne zijn maar 3,99 voor een potje van 90 tabletten. 0,04 cent per dag, zeg ik! Sorry, kon het niet laten.. Haha
hehe Maar ontopic: ik slik multi voor zwangere van de etos 1000 mg visolie en nu wat glucosamine voor de botjes
Materna van Centrum met DHA, roze tabletjes met een visolie capsule in een verpakking. In de eerste 8 weken slikte ik de vitamines van de tuinen, maar die vielen niet goed en ik boerde ze ook op, heel vies. Met deze vitamines heb ik nergens last van!
Hier ook een Centrum Materna gebruikster! Ik was na de eerste 3 tabletjes elke keer misselijk tot kotsmisselijk na het slikken ervan. Meestal nam ik ze voor de maaltijd, nu heb ik ze de laatste 2x tijdens de maaltijd genomen en gaat het wel goed! Of het nou toeval was of niet !? Ik zou het niet weten. Hiervoor slikte ik puur Foliumzuur, maar nu heb ik maar het echte werk gehaald en hopen we dat het snel raak is!
Ik heb de eerste 12 weken mama&baby geslikt, maar ben daar daarnee mee gestopt omdat de verloskundige dat aan heeft gegeven. Ik eet vis, groenten, vlees, fruit, kip....nou ja, gezond dus En zoals al aan werd gegeven, iedereen doet waar hij zich goed bij voelt!
Met dank aan mijn verloskundige die mij gewoon even 5 doosjes centrum materna meegaf....... dus ik slik centrum materna