Hallo iedereen! Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger van ons eerste kindje. 's Nachts heb ik de gewoonte om op mijn buik te gaan slapen (en het gaat heel lastig worden om daar met te stoppen als het niet meer lukt)... Maar nu vraag ik me toch wel af of dat nu kwaad kan? Momenteel heb ik nog niet echt een buikje, dus het voelt allemaal nog wel oké. Maar tja?
Ik ben 36 weken en lig soms ook nog half op mijn buik, met een been een beetje opgetrokken. volgens mijn verloskundige is het geen probleem, je draait toch vaak wel een paar keer in je slaap en als het echt niet fijn ligt draai je wel om. Voor je kind kan het ook geen kwaad. Dus zolang je er lekker op kunt slapen gewoon doen!
Ik ben nu 26 weken en slaap nog steeds op mijn buik. Heb het speciaal nagevraagd bij verloskundige en dat is geen probleem. Zolang het voor mij lekker ligt,gewoon blijven doen Het is niet zo..dat je je kind plet ofzo...dat leek mij namelijk een beetje
Ik ben ook een fanatiek buikslaper. Op een gegeven moment was het niet meer fijn en toen paar verrotte nachten gehad lig nu half op voedingskussen half op buik soms. Kan echt geen kwaad hoor
Ik ben ook een buikslaper, maar tijdens mijn vorige zwangerschap kon ik al heel vroeg niet meer op mijn buik liggen. Mijn buik was daar te gevoelig voor. Dat lag zo oncomfortabel dat ik niet in slaap kon vallen, en wel gedwongen half op mijn buik, half op mijn buik moest slapen. Later werd dat helemaal op mijn zij. Het ging gewoon niet anders. Nu, bij de tweede zwangerschap, kan ik met 14 weken nog steeds op mijn buik slapen en is het ook nog niet gevoelig. Ik hoop dat het zo blijft
Hier ook een buikslaper. Mijn buik groeide al heel snel (bovendien deden m'n borsten zo pijn) dat op m'n buik slapen geen optie meer was. Heb mezelf gelijk aangeleerd om op m'n zij te slapen. Dat was erg wennen, maar ben er nu aan gewend. (Toch kijk uit naar de buik-slaap-nachten) 😃
Ik ben ook een buikslaper. Heb bij mijn oudste echt alleen op het laatst (vanaf 36-37 weken) op mijn zij gelegen. Anders altijd op mijn buik. Helaas dacht ik na de bevalling dat ik direct weer op mijn buik kon slapen. Maar ivm borstvoeding lukte dat niet (te gevoelig, ging snel lekken dan) Dus ook daarna nog een tijdje op mijn zij 'moeten' slapen. Bij mijn tweede was ik dikker, dus kon het eerder niet meer . Ben benieuwd wat dat nu wordt. Ik geniet er van dat het nog ff kan, maar voel mijn buik al wel groter worden.. Oja, ik heb er trouwens nooit over nagedacht of het voor het kindje wel of niet goed was. Deed het gewoon.
Tja, aan de ene kant denk ik ook niet echt dat het super veel kwaad kan, maar aan de andere kant lees je wel dat bv. op de rug slapen minder goed is etc (heb zelfs ergens gelezen dat op de rechterzij ook niet ideaal zou zijn )... Vandaar dat ik het me begon af te vragen. Ik heb momenteel ook meer last van mijn borsten dan van het kleine buikje, maar het lukt me nog prima van zodra ik een 'nestje' voor mijn boobies heb kunnen maken haha!
Het kan absoluut geen kwaad, alleen of het prettig is is soms wat anders. Ik ben ook een buikslaper maar krijg nu ontzettend last van mijn maag als ik dat doe. Voel m'n hele maaginhoud dan omhoog komen... Dus helaas lig ik nu meestal op mijn zij en doe als gevolg geen oog dicht omdat ik op mijn zij niet kan slapen. Leuk hè, zwanger zijn?
Wat mij wel helpt is op m'n zij slapen met een Voedingskussen tussen je benen en voor je buik of rug langs. Misschien kan dit je helpen
Nu nog heel soms of echt in mijn slaap, ene keer wordt ukkie er heel druk van andere keer ligt t gewoon niet lekker, maar kwaad nee, dus zolang jij nog lekker kan liggen doen !!