Ik begrijp je punt. Mijn reactie is ook niet bedoeld om persoonlijk tegen jou in te gaan hoor maar meer algemeen. Het is te precair om zelf te dokteren dus ik hoop dat ts naast het advies hier, wat soms verwarrend kan zijn met reacties als 'niet naar het cb luisteren', wel degelijk ook even te rade gaat bij een professional mocht het noodzakelijk zijn.
Je moet niet naar je CB luisteren als in: klakkeloos volgen wat ze zeggen. Wel als in: luisteren naar hun standpunt en voor jezelf, met de informatie die je vinden kunt, beslissen of je hun advies wel of niet volgt. Jij als ouder bent zelf verantwoordelijk voor wat je met je kind doet, je moet bij alles wat je doet nadenken.
Nou nee... dat is jou conclusie die je uit mijn verhaal getrokken hebt, niet mijn conclusie Jou conclusie was dat je dan dus niks op internet kunt geloven en ook het CB niet omdat mijn CB wat anders zegt dan jou CB... Mijn conclusie is dat je heel goed moet kijken waar je je info vandaan haalt en of je zelf de bronnen betrouwbaar vind, niet zo maar alles geloven wat op internet staat! En ik geloof inderdaad niet klakkeloos wat het CB zeg, bij lange na niet! Ik google, lees boeken, check bronnen en trek dan mijn conclusie of ik het wel of niet eens ben met de CB arts.
Ik doe precies hetzelfde. Dus ergens zijn we het wel eens Ons cb geeft adviezen die aansluiten bij mijn verdere info en eigen ideeen dus dat is mooi maar ik snap ook dat je het vertrouwen in het cb verliest als ze je keer op keer (in jou ogen) raar of verkeerd advies geven. Werd alleen een beetje kriechelig omdat hier heel vaak meningen van mensen onderiut getrapt worden door andere (ik bedoel niet perse jou hoor) en dan komen ze met sites. Als jii dan met een site komt waar jij je toevallig goed bij voelt dan zijn daar ineens ook zoveel sites tegenover te zetten. Dat klopt ook, maar ja... dan is het eind zoek!
Ik weet niet of je mij bedoelt, omdat we in meedere topics elkaar tegenkwamen ivm vol of halfvolle melkproducten, maar mijn intentie hier is zeker niet mensen onderuit trappen! Zou het ook erg vinden als je dat zo zou hebben ervaren. Vind alleen wel dat instanties als CB's mensen gewoon goed en duidelijke informatie moeten geven. Zijn ze daarin nalatig, daar kan ik wel kregelig van worden. Ik heb nu een apart topic aangemaakt met de info van ons CB over volle melkproducten omdat ik het dus ook niet meer wist. Zoals de discussie nu loopt lijkt er een consensus te bestaan. Er is dus zeker wel informatie die gewoon correct is, maar het is gewoon even uitzoeken waar en hoe.
Nee hoor ik bedoelde jou niet. Kan ook zo niet eens namen noemen hoor en het zijn ook niet steeds dezelfde en ook niet alleen op mijn topics maar ook op die van andere dus t was meer een algemeen beeld van mij over sommige reacties hier. ik vind de discussie volle of halfvolle producten ook erg lastig. ik vind dat moeilijk maar ons cb adviseerd halfvolle en mijn gevoel gaat daar wel in meee. Waarom onnodige extra vetten geven? Ik begrijp overigens dat een kind vetten nodig heeft maar dat zit genoeg in de verschillende producten dus extra geven door alles vol vet te geven voelt voor mij niet logisch maar ik kan het niet onderbouwen verder.... Light producten daarin tegen zou ik dan weer niet geven omdat de toevoegingen daarin niet goed zijn voor kinderen. Maar dat is iets anders als bijv. halfvolle melk of yoghurt
Snap ik, en je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt! Hier doen we ook praktisch, ze eet wat er in huis is qua melkproducten. En dat is altijd vol (Turkse yoghurt is favoriet bij papa).
Ik heb dit keer griekse yoghurt gehaald. Heb er ook niet veel op tegen als het wel vol is maar een kind structureel roomboter geven vind ik dan weer zo vet (is puur een gevoel en t cb versterkt dat gevoel door margarine aan te raden) ik zou ook zeker geen halvarine geven maar gewoon margarine. Dus zeg maar net wat er tussennzit. Geen magere melk (als hij oud genoeg is) maar ook geen volle, dus half volle. Snap je een eetje waar ik heen wil? T hoeft niet allemaal zo mager,mogelijk want een kind moet inderdaad groeien van de vetten. Maar naar mijn idee dus genoeg gezonde vetten in halfvolle melk en margarine. Anyway... Voorgaande was dus echt niet op jou gericht. Zou het vervelend vindennals je dat idee hebt!