Hoi dames. 7 weken geleden ben ik bevallen. Na de bevalling is het normaal dat je allerlei kwaaltjes hebt zoals tijdens de zwangerschap. Nu heb ik sinds een week een enorm droge huid in m'n gezicht. De laatste dagen is dat alleen nog op mn voorhoofd, maar is het er op m'n hoofd bij gekomen. Ik dacht eerst dat ik last had van roos maar de droogte zit dus ook in mn gezicht. Is dit inderdaad een kwaaltje wat je kan hebben na de bevalling? En wat kun je ertegen doen? Ik smeer dagelijks met dag- en nachtcrème, (dat deed ik altijd al) en ik was m'n haar niet dagelijks. Wie heeft een tip? Ik vind het nogal gênant, het lijkt op m'n voorhoofd vies en ik durf mn haar niet los te dragen bang dat er iets te zien is.
Je lichaam staat nog bol van de hormonen, dus het kan inderdaad voorkomen dat je huid verandert. Maar het kan ook zijn dat je de verwarming bv aan hebt staan, wat dan helpt is van die waterbakjes aan de verwarming houden. Verder is het belangrijk om een moisturizer te gebruiken en pas op met bv een nivea, dit is heel vet, maar kan weer een andere reactie uitlokken.
Goed vet houden. Je kan ook bijv een shampoo gebruiken met olie erin of op natuurlijke basis. Niet te vaak wassen.
Ik heb er altijd last van, helaas geen geschikte shampoo te vinden! Gebruikte eerst een shampoo van sunsilk met avocadomelk, maar helaas...... Natuurlijk uit de handel genomen. Bij mij is de droge huid het ergst als de seizoenen wisselen ( het weer veranderd) Nu ben me aan het verdiepen in eventuele olie om in te masseren, maar durf het niet zo goed. Bang dat het niet eruit gaat