Weet niet of het bericht hier goed staat, maar ik ga het toch maar even vragen. Ben nu zo een 10 weken zwanger en er komt een nare lucht uit mijn vagina, tijdens het zitten ruik ik het en naar de wc gaan helemaal. Voor heen had ik het ook maar niet zo sterk. Ik wordt er soms wel een beetje onpasselijk van. zou het door mijn zw.schap kunnen komen??? Snoet
zou kunnen ik heb er zelf geen last van maar om die nare luchtjes kan je wat aan doen...lactacyd zeep kopen zou ik zeggen die help heel goed om die nare luchtjes tegen te gaan...
Lactacyd (huismerk Kruidvat of Etos kan ook) is erg fijn inderdaad. Gebruik het dagelijks en ook om dat gebied te scheren. Lekker fris! Oh maar het is natuurlijk geen wondermiddel. Als het echt naar ruikt heb je misschien wel een (schimmel)infectie te pakken. Even laten checken dus! Xxx
En toch is mijn advies: gebruik geen lactacyd of andere zeep, gewoon wassen met water! Het heeft vaak te maken met de Ph-waardes, dus ff laten checken op een infectie of bacterie idd.
geen lactacyd of zoiets dergelijks gebruiken! Okee, tijdelijk helpt het het milieu in de vagina goed te houden. Langdurig gebruik zorgt er echter voor dat de vagina het niet zelf meer kan. Ontwenning dus, is niet meer nodig om er zelf aan te werken als het voor je gedaan wordt.
Lactacyd is echt rotzooi voor je vagina, leuk toch al die reclames. Gewoon wassen met water. Geen zeep of andere zooi en hetis beter om te douchen dan in bad te gaan als het vannder erg gevoelig is.
Ik heb ook wel dagen dat ik mezelf sterker ruik dan anders sinds de zwangerschap, dus dat kan er wel degelijk mee te maken hebben Ik heb wel eens een schimmelinfectie gehad dus ken de symptomen en weet ook dat je tijdens de zwangerschap sneller een 'infectie' kan oplopen omdat je hormoonhuishouding domweg overhoop ligt Dus even bij de huisarts laten testen dan weet je het zeker
Heb je al gedacht bacteriële vaginose? Dat kan ook een nare lucht veroorzaken namelijk, het is een infectie door verstoring van de zuurgraad in de vagina. Dit kan overigens geen kwaad tijdens de zwangerschap, maar je zou even langs de dokter kunnen zodat je van de vervelende geur afkomt. Bij bacteriële vaginose kan je namelijk wassen wat je wil maar van de geur kom je niet af.
Ik snap je wel. Heb echt precies het zelfde!!!! En heb toch echt geen bacterie of infectie ofzo. Wel veel meer afscheiding als voor ik zwanger was. Maar ik kan het luchtje gewoon niet hebben zoals ik meerdere luchtjes niet kan hebben. Ook ik ruik mezelf als ik gewoon zit of sta. Bah... Tips heb ik niet. Hou ook echt niet van al die lactacyd troep en doekjes voor je doos. Gewoon 2x per dag lekker wassen met water