Misschien een rare vraag maar hoe weet je dat je genoeg vruchtwater hebt? Ik lees hier veel verhalen over mensen die dat niet hebben maar hoe meten ze dat? Ik heb met 20 weken de laatste echo gehad, en heb er toen niks over gehoord dus neem aan dat het goed was. Maar nu in principe geen echo meer... Hoe weet je dan dat dat goed is? Niet dat ik het idee heb dat ik vruchtwater verlies ofzo, maar ben gewoon benieuwd.. heb trouwens wel veel afscheiding, maar dat schijnt normaal te zijn toch? Had vandaag controle maar vergeten te vragen...
Dat word als het goed is weer gemeten bij de laatste echo en dat is de 36 weken echo.. Je kan ook met 30 weken nog een groeiecho krijgen maar bij sommige vk's moet je daar naar vragen omdat het nog geen "verplichte" echo is zegmaar.. Veel afscheiding is idd normaal heb ik ook behoorlijk last van.. Liefs
Oke, dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb in principe geen echo meer.Daar is nu geen reden voor, dat doen ze alleen bij twijfel over de groei of ligging. Maar ik denk erover om een pretecho te laten maken bij de vk gewoon om voor mijn gevoel nog eens te kijken of alles goed is.
Je krijgt alleen de 12wk en de 20wk echo vergoed!! Alle andere echo's moet je zelf betalen. Of heeft jou vk een eigen echo-apparaat steffie?
Ja klopt, de echo's buiten de 12 en 20 weken moet je zelf betalen. Ik moet voor de pret echo 25 euro betalen maar dat heb ik wel voor een gerust gevoel over.. En een echte pret echo 3d willen wij niet.
Nee hoor. Je krijgt de 12, 20, en 36 weken liggingsecho. En natuurlijk wat verder nodig is. Die zitten er standaard voortaan in!
Misschien verschilt dat per vk? Ik heb er vandaag naar gevraagd bij de controle en de liggings echo doen ze alleen bij twijfel. In principe kunnen ze dit gewoon voelen. Zolang er geen twijfel is krijg ik geen echo meer.
dat is echt niet overal zo! ik krijg geen verdere echo's meer, is dus echt nog geen standaard om met 36 weken een echo te doen.. ik heb er 2 weken terug nog naar gevraagd!
Wij hebben met 9 weken eerste echo gehad (ook om te zien hoelang we al zwanger waren ivm gewoon ongesteld nergens last van enz) toen met 14 weken een echo als eerste afspraak bij de vk.. Daarna de 20 weken echo.. Met ongeveer 32 weken heb ik gevraagt wat de groeiecho inhield en toen zei de vk dat de echo nog geen "verplichte" echo is en ze het dus niet hoeven te vertellen maar dat je dat wel kan laten doen.. En morgen hebben we de 36 weken echo en naar mijn weten is dat wel een belangerijke echo want een vriendin van mij heeft die echo niet gehad en naderhand dus een droge bevalling gehad omdat ze niet wisten dat ze langzaamerhand tijdens de zwangerschap vruchtwater aan het verliezen was.. Onze vk heeft geen eigen echo apparatuur maar huurt 1 x of 2 x in de week een dag het gebouw af voor hun echo afspraken..
En oohja melanie wij krijgen alle echo's vergoed de enige echo waarvoor wij zouden moeten betalen als we dat willen zijn alle echo's tussendoor die je zelf wil en niet "verplicht" zijn zoals bijv de pret echo
ik sta onder controle bij de gyn en heb vanaf 6 weken elke keer een korte echo bij de gyn gehad, een uitgebreide 12 weken, 20 weken en 30 en 35 weken echo. bij de 30 weken echo kwamen ze erachter dat ik juist wat ruim vruchtwater heb (22cm ipv 20cm). hoef niet voor de echo's te betalen
Ik heb met 7 weken de eerste echo gehad. Deze wilde ik zelf maar het echo bureau zij mij dat hij toch vergoed werd. Toen met 10 weken de termijnecho. Met 20 weken een echo en met 28 weken. Aankomende vrijdag krijg ik er weer 1. Deze echo´s allemaal bij een echobureau en worden allemaal vergoedt. Met 36 weken krijg ik een echo bij de vlk zelf. Het verschilt dus heel erg per vlk-echobureau.