Ik heb een vraag ik heb in november een miskraam en curretage gehad na 22 dagen kreeg ik een eisprong dat heb ik gecontroleerd met ovluatie testen en tempraturen rond die dagen dus flink geklust de 2 dagen er voor en dag zelf maar na 14 dagen werd ik netjes ongesteld De maand er op kreeg ik op dag 17 me eisprong de 2 dagen er voor en dag zelf weer geklust maar na 14 dagen weer niet zwanger nu deze maand dag 14 eisprong weer de dagen er voor en zelf geklust maar vandaag weer ongesteld geworden begin me ondertussen erg onzeker en down te voelen vorige keer was het binnen 6 maanden raak zonder testen of wetend wanneer me eisprong was en nu elke keer netjes geklust maar helemaal niks hoelang duurde het bij jullie voor jullie zwanger waren toen jullie elke keer rond eisprong kluste?
Voor zwanger worden staat een jaar gemiddeld de een is sneller zwanger dan de ander. Als je rond de vruchtbare dagen er op let dat je gemeenschap hebt en verder om de dag komt dat vast goed.
Elke ronde heb je 15 tot 20 procent kans om zwanger te raken. In mijn ogen een hele kleine kans. Hou moed het komt vast allemaal goed
Was het maar zo simpel Klussen rond vruchtbare dagen is geen garantie op goede zwangerschap. Bovendien gaat er heel veel mis nog voor NOD (en word je dus gewoon ongesteld). Hier was het de 4e ronde raak; helaas was dit een mola-zwangerschap. En daarna nog geen positieve test gehad. Ik snap je frustratie, maar reken erop dat het een jaar kan duren Hou vol!
Ik heb 4 miskramen gehad hiervoor en duurde ook steeds een aantal maanden voordat ik weer zwanger was. De ene keer sneller als de andere keer. Meestal zegt het ook niet altijd iets dat je de vorige keer binnen zoveel maanden wel zwanger was.
Icequeen87, zo herkenbaar je verhaal. Je wordt er onzeker door, verdrietig, gefrustreerd van. Iedereen zegt gemiddeld een jaar, maar dan is een jaar lang. En het is moeilijk om er als vrouw niet mee bezig te zijn. Ongi, vruchtbare dagen, eisprong etc. Ik herken helemaal je gevoel. Loslaten is het toverwoord. Maar momenteel lukt mij dat ook niet hoor. Echter toen ik zwanger raakte van de eerste, was dat op het moment dat ik er echt even klaar mee was en dacht laat maar even zitten deze maand. En toen was het daar ineens: een positieve test! Maar nu kan ik het ook niet loslaten, inmiddels 8 maanden verder. Iedereen om me heen is zwanger, maar ik niet. Daar word ik erg verdrietig van. Ik ben zielsgelukkig met mijn dochter. Een schat, een wonder. Maar dat neemt de wens voor / het verlangen naar een tweede niet minder om.. Veel succes. Ik hoop dat jij en alle andere hier snel een positieve test mogen hebben.
Hier hetzelfde in augustus een curretage gehad van een MA en nog steeds niet zwanger Zijn nu vanaf sept 2012 bezig voor een 2e kindje
Hoi, ik heb ook een aantal maanden, iets van 13 of 14 rondes, vruchteloos geprobeerd. Toen ben ik begonnen met een heleboel vitamine supplementen te slikken. Vanaf toen werd ik dus zomaar hops zwanger. Wel 2 keer achter elkaar een ma gekregen helaas, maar toch na al die tijd werd ik wel zwanger met die vitamines. Voor deze zwangerschap heb ik 2 maanden mijn vitamine dieet geslikt en het resultaat is weer zwanger... Dit slikte ik per dag: ochtend: visolie, etos zwanger worden, vit D, vit B complex middag: visolie, foliumzuur (gewoon 1 pilletje 400 microgram) avond: etos zwanger worden, visolie, tarwekiemolie Wellicht slik je deze vitamines allemaal al, maar iedereen die tegen het probleem 'niet zwanger raken' aanloopt geef ik altijd deze tip! Hoop dat je snel zwanger wordt
schoot me nog iets te binnen..ik sprak ooit een vrouw die 12 miskramen heeft gehad en haar gyn raadde haar aan 3 maanden te wachten na de mk omdat de baarmoeder dan weer op en top sterk zou zijn om een nieuwe innesteling goed aan te kunnen
Sorry dat ik even hier op reageer hoor Icequeen. Hoi Pandora, Ik kan het niet laten om hier even op te reageren. Ik herken namelijk zoveel van je banner. Hier vanaf oktober 2012 bezig voor een tweede. Heb januari een MA gehad. Onze dochter is 2 jaar en bijna 5 maanden. Heb jij al verdere onderzoeken gehad waren om het zo lang duurt?? Heeft het bij jouw eerste ook zo lang geduurd?
Als je op het juiste moment klust, heb je nog steeds maar 15-20% kans op een zwangerschap. Zwanger worden hangt van zoveel verschillende factoren af. Het is niet puur een kwestie van een zaadcel en een eicel op het juiste moment bij elkaar brengen. Er komt zoveel meer bij kijken, wat je niet allemaal kunt beinvloeden. Het blijft een wonder! Helaas moet je soms wat meer geduld hebben. Succes!
Ik begrijp het onzekere gevoel helemaal!! En ja de antwoorden kloppen ook; gemiddeld een jaar, 15 tot 20 procent kans, blabla. Mooie feiten, maar je gevoel is vaak zo anders! Ben pas in ronde drie en nu al super onzeker omdat we goed geklust hadden en het nog niet gelukt is. Vragen als; ben ik of zijn we wel vruchtbaar genoeg, zal het wel gaan lukken, heb ik niet te lang gewacht en nu mijn kansen misgelopen? etcetc. Heellll lastige gevoelens en gedachten. Ik ga vanmiddag ovulatietesten kopen en daar voor het eerst mee starten. Dan neem ik misschien 1 zorg weg; dat ik wel (in de juiste periode) een eisprong krijg.
@annn Ik wil toch even reageren want ik denk dat je er veel te veel mee bezig bent. Het is je eerste kindje en ik weet heus wel dat je graag wilt, maar doordat je er zo mee bezig bent gaat het niet lukken stress is de grootste killer in dit verhaal. Wat ik jou zou willen adviseren is dit. Snel zwanger worden? Bachbloesems kunnen je helpen! Dit geeft veel rust niet na 1 dag al je moet het een cyclus de tijd geven. En na 3x proberen moet je niet denken dat het nooit gaat lukken. Ik heb de volgende vragen voor je; Is je menstruatie normaal gem. 5 dagen of veel langer en heb je veel pijn. Blijf je na de seks ff liggen? Vrij je om de dag of meerdere keren op een dag. En vrij je de week voor je ovulatie of juist erna? En wat is jullie leeftijd?
Een hele korte menstruatie zonder veel bloedverlies kan erop duiden dat je geen goede eisprong hebt of geen goede opbouw van het baarmoederslijmvlies. Die vijf dagen en krampen zijn echter geen medische norm waaraan je moet voldoen.
Ah, ok. Ik heb maar 3 dagen gehad (maar wel heftig). Dus dan hoef ik me geen zorgen te maken, denk ik. Vroeg me af waarom je die vraag stelde, vandaar! Thanks voor de uitleg!
als je een positieve ovulatietest hebt moet je vrijen op de dag van de positieve test en de dag erna omdat volgens clearblue ovulatietest staat er word een lh piek gemeten en dan duurt het nog 24 tot 36 uur voordat je ovuleert. heb ik zo gedaan en was zwanger. op de dag van de positieve test en de dag erna
Klopt wat je zegt dat je dan het meest vruchtbaar bent en de meeste kans hebt maar wil echt niet zeggen dat als je dat doet je ook zwanger raakt meteen.. Dan waren we allemaal al wel zwanger hier denk ik
Hoi dames heel erg bedankt voor de reacties en dat ik in iedergeval niet de enigste ben je voelt je zo onzeker en in me omgeving alleen alsof niemand je begrijpt ik slik sinds de miskraam Davitamon mama extra met omega 3 en nog extra omega 3 vis olie ik denk het gewoon een kwestie is van blijven hopen en dromen het vervelende bij mij is dat ik sinds de miskraam elke maand na de eisprong allemaal kwaaltjes krijg misselijk buikpijn zeer gevoelige tepels hoofdpijn had ik daar voor nooit Hoe reageert jullie man/vriend er op dan? Die van mij wil niks horen over eisprong of testjes of dat soort dingen omdat die niet op "commando" sex wil hebben en het voor hem verpest als het "moet" de afgelopen maanden wel gedaan maar werkte echt niet zo hij had er heel veel moeite mee omdat die steeds aan baby's zat te denken dan... Dus kan vanaf deze ronde wel testen maar hij wil er niks meer over horen.. Pffff het lijkt allemaal zo lang te duren helemaal als je al je vriendinnen om je heen zwanger ziet