Hoi meiden, Ik krijg waarschijnlijk dinsdag mijn 1e IUI. Ik lees vaak dat jullie tests doen na de Pregnyl om te bekijken of dit uit je lichaam is, zodat je niet wordt teleurgesteld bij een positieve test na ongeveer 2 weken. Wat voor tests doen jullie dan? Ovulatietests of zwangerschapstests? Dank jullie wel!
Als je per se wil testen, zou ik zwangerschapstesten gebruiken, aangezien je altijd wel wat LH in je lichaam hebt zitten. Ik heb overgens nooit getest na gebruik Pregnyl. Hooguit dat ik een paar dagen eerder dan de testdatum een zwangerschapstest heb gedaan.
Je kunt ook gewoon wachten tot de testdatum. Het duurt ongeveer een dag of 12 voordat de Pregnyl uit je lichaam is.
Dank jullie wel! Aquilegia, hoe weet je dan wanneer het uit je systeem moet zijn? Hoeveel dagen duurt dat? Thanx!
Pregnyl halveert elke dag. Je krijgt een aantal eenheden ingespoten, vaak 5000 of 10.000 IE. Je kunt door middel van de halveringstijd dus uitrekenen wanneer het uit je lichaam is. Voor 5000 IE staat een dag of 10, voor 10.000 IE een dag of 12. In principe mag je pas twee weken na de IUI een zwangerschapstest doen, daarvoor kun je vals-positief testen door de Pregnyl.
Ik heb dat inderdaad ook gedaan, gewoon om zeker te weten dat een test echt, echt niet vals positief zou zijn. Je moet dan inderdaad zwangerachapstesten gebruiken
Dank jullie wel allemaal! Ik denk dat ik om de 3 dagen een test ga doen om te bekijken voor mezelf hoe de hormonen uit mijn lijf gaan, ik weet namelijk zeker dat mocht ik een pos streepje hebben na 14 (of zelfs langer) dagen dan geloof ik het niet, maar dan hoop ik het natuurlijk wel heel erg. Puur zelfbehoud dus! Als ik het 1 maal heb gedaan zal ik daarna denk ik netjes moeten wachten tot 14 dagen...
Nou, het wordt niet testen Zowel de eisprong was een dag te vroeg als het zaad was veel te slecht(!) Toch IUI gehad, maar ik geloof er niet in, kans van 0,0001% wat mij betreft! Morgen ga ik weer proberen te hopen op die 0,0001%, voor nu gewoon balen! Nogmaals dank voor jullie reacties, hopelijk kan ik ze volgende maand gebruiken