Ik gebruik de VSM Mama mulitvitamine. Zit alles in, ook foliumzuur. Ik heb in het begin ook nog visolie gebruikt (van de Hema), maar die is al even op en heb nog geen nieuwe gehaald. *schrijft het gelijk op het boodschappenlijstje*
Vanaf het begin al kruidvat zwangerschapsvitamines. Die heb ik bij de andere 2 ook genomen de hele zwangerschap.
Ik slik de vsm mama pillen. Ik ben er een aantal dagen geleden door over me nek gegaan. Gelukkig zijn ze bijna op. Dan ga ik capsules halen die slikken wat beter..
Ik slik eigenlijk alleen mijn vitamine B6 (pyridoxine) zoals altijd (tegen stemmingswisselingen, ook zoals PMS enzo ) en op advies van de vk wat vitamine D3 voor goede botten, alhoewel dat nog niet echt bewezen is Ik neem geen multivitaminen omdat ik gezond eet en daarmee krijg ik volgens mij genoeg vitaminen binnen.
Hier wissel ik de Hema zwangersch af met de Davitamon puur mama plus visolie, nu is de hema pot leeg en heb ik gravitamon besteld. Puur omdat ik lees dat veel mensen die gebruiken. Ik weet zeker dat ik zelf niet genoeg vitamine binnen krijg. Ga nu nog goede visolie uitzoeken, want wil geen rommel visolie.
Gravitamon, vitamine D3. Met gravitamon direct gestart toen ik stopte met anticonceptie. En een gevarieerde voeding.
Ik slik ze van davitamon, nu nog steeds. Ik ben af en toe nog flink misselijk dus ik dacht dan kan ik het beter doorslikken.
Wat zijn er veel verschillende vitamines op de markt! ik slik dus nu gravitamon en volgens mijn internist een goede keus, de naam is zelf afgeleid van zwangere. Visolie slik ik nog niet maar denk dat ik dat wel ga doen. Ik eet geen 2 stukken vis per week.... @Evi hoe weet je dat je geen rommel visolie slikt? Waar moet ik op letten?
Ik eet gevarieerd en gezond, mijn bloedwaardes zijn prima en ik slik daarom geen extra vitamines. Volgens mij ben ik een uitzondering, als ik hier zo lees... Maar ik voel me prima! Tijdens mijn vorige 4 zwangerschappen heb ik ook nooit iets geslikt, alleen heel af en toe wel eens iets voor mijn HB als die te laag was. Al mijn kids waren kerngezond bij geboorte, hadden en netjes geboortegewicht (over de 8 pond, dus niets tekort gekomen) en ik was bij alle 4 al snel weer op de been.
Het belang van visolie voor uw lichaam hier staat wat over goede en slechte visolie. Volgens mij is de visolie van gevangen vis een stuk minder goed. Maar ik ben zelf ook nog opzoek naar de beste, moet ook niet schadelijk zijn natuurlijk. De Hema had altijd een visolie voor zwangeren maar die zag ik niet meer. El Mare ook volgens mij maar daar zit weer foliumzuur in en dat hoeft niet dubbelop. Visolie van huismerk goed en goedkoop - voeding - GezondheidsNet hier nog een stukje van de consumentenbond, de goedkoopste de beste van de hema, ah, da, etos
Ik ook! Buiten dat er geen rotzooi inzit, wordt deze het beste door je lichaam geaccepteerd en dus is de opname vele malen beter, ik laat hem zelfs uit Nederland komen omdat ze hier niet verkocht worden . Ik heb er ook nog extra ijzer bij, maar dat komt omdat ik na de operatie anemie heb gekregen...
Ik slik Prenafem van Orthica. Ook helemaal natuurlijk zodat ze beter door het lichaam opgenomen worden. Zijn trouwens wel prijzig.