Nee, als jouw cyclus verder regelmatig is, en je lf is lang genoeg, en je wilt niets tegen ongi klachten hoeft het niet. Tarwekiemolie schijnt goed voor de doorbloeding te zijn en dus voor een innesteling maar lees net weer dat cycli daar langer van kunnen worden dus ja in principe is foliumzuur geen alcohol en sigaretten en gezond eten voldoende
@Y87 ze vraagt toh tijdens een zwschap? @Henkelien ik slik ze wel want eet niet genoeg fruit...dus daarom pak ik altidj die extra vitamines erbij als ik zwanger ben. Maar als jij goed eet hoeft dat idd niet hoor.
Steeds meer studies wijzen uit dat alleen foliumzuur niet genoeg is. Aanvullende supplementen met onder andere vitamine d, wordt steeds vaker geadviseerd. Maar als ik eerlijk ben moet je vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Er zijn zat gezonde kinderen geboren, zelfs zonder foliumzuur. Dus volg je gevoel! Dat is voor jou de beste keuze.
Ik gebruik Davitamon mama +visolie capsules. Ze zijn prijzig, maar ik vind dat echt de fijnste. Na 18 weken slik ik toch alleen wanneer ik het nodig acht vitamines.
Wat voor mij de keuze heeft gemaakt om straks over te stappen op vitamine en niet alleen foliumzuur is dat ik altijd al vitamine pilletjes slik. Kom niet altijd aan genoeg fruit dus vandaar. Maar doe waar jij je prettig bij voelt.
VitD is ook erg belangrijk tijdens zwanger worden/zijn! In de zomer is dat waarschijnlijk niet zo'n probleem (tenzij je zelf niet genoeg opneemt), maar straks in de herfst/winter kan het absoluut geen kwaad om extra vitD te slikken.
Je hebt nu die van davitamon mama+ visolie dat schijnt dan ook weer beter te zijn. Maar hoor van sommige dat ze er juist extra misselijk van worden vanwege de visolie heb jij dit ook Chaii?
Oke thanks meiden voor jullie adviezen! Bij alleen foliumzuur voel ik me nu goed idd, maar dacht misschien zie ik iets ontzettend over het hoofd! Thanks!
Hallo dames, Wat lees ik een verschillende reacties. De een slikt alleen foliumzuur en de ander er van alles bij. Ik neem gewoon kruitvat mama, voor goede voor bereiding op een zwangerschap en de zwangerschap zelf. Daar zit alles in. Van vitamines tot de foliumzuur. Verder hoef je niks. Je kan van elk dingetje wel losse tabletjes krijgen,maar is onzin en duur. Ik ga denk ik wel weer over op VSM als mijn potje leeg is. Vind ik toch fijner en zit alles in wat de vrouw nodig heeft. Het enige is dat ik 2 weken teunisbloemolie capsules heb geslikt ivm lange cyclus en bloedingen tijdens eisprong. Heb dit keer geen bloeding gehad. Vandaag op dag 28. Dus ben benieuwd wat het doet. Alleen las dat het slecht is na de eisprong... anderen zeggen dat het niks uit maakt...
Ik heb altijd gewoon gravitamon geslikt zit ook alles in. Maar nu hoef ik niet perse een duurder merk.
Een vriendinnetje van me die geneeskunde gestudeerd heeft vertelde me ook dat als je teveel pillen neemt dat slecht is omdat in alle pillen bindspul is toegevoegd en gelatine etc zit om de pil bij elkaar te houden (exacte stoffen weet ik niet) dat teveel daarvan dus niet goed is. Dus het beste is zijn van die totaal pillen waar goede hoeveelheden van alles is zit. Gember schijnt nog goed te zijn voor misselijkheid en visolie voor allerlei dingen. In die totaalpillen zijn alle belangrijke vitamines afgewogen, daarnaast zitten er natuurlijk ook nog een hoop vitamines in gezonde voeding
thanks jojo voor je uitleg! En wat ik al eens heb gehoord is dat het onnodig is om te veel vitamines te nemen want je plast alles weer uit wat te veel was.
ow ja en teveel zink schijnt schadelijkj te zijn voor zaadjes zeggen wetenschappelijke onderzoeken, maar dat maakt als je eenmaal zwanger bent natuurlijk niet zo heel veel meer uit