Wij oriënteren ons op een vakantie in september met onze dochter die dan 10 maanden zal zijn. Nu gingen we voorheen vaak op rondreis buiten Europa en kijken we nu naar een vakantie op een resort in het zuidwesten van Europa. Iets andere koek Nu is mijn vraag aan jullie, waar moeten we écht rekening mee houden? En wat zijn handige tips?
ik ga je over 2maanden tips geven! Wij vliegen met 2 baby's (14 maanden) naar bali (16 uur vliegen) Ik hou m'n hart vast haha, maar we vliegen snachts en hebben zo'n babybasket besteld bij de klm. Gaat tot 10 kilo. voordeel van zo'n lange vlucht dat ze hopelijk ook gewoon lang kunnen slapen, met een korte vlucht moet je ze natuurlijk wakker maken en ben je in een korte tijd veel op pad. Gewoon de eerste dagen van je vakantie rustig aan doen en je vooral niet druk maken. Just go with the flow.. Maar we gaan het allemaal zien straks hahaa
Ik wacht je tips af Daantjuh! Vooral niks plannen had ik al bedacht en zeker niet druk maken Maar ben benieuwd of de deskundige hier nog handige tips hebben.
Ik vertrek heeeeeel binnenkort met onze mini van 6,5 maand naar een resort in het zuidwesten van Europa. Waar je rekening mee moet houden is dat de maatschappijen die daar op vliegen (A.rke / C.orendon /T.ransavia) geen basket hebben. Je zal haar dus op schoot moeten houden maar goed dat is voor een relatief korte vlucht goed te overzien. Waar wij op hebben gelet bij boeken: resort waar eten goed beoordeeld werd en waar genoeg plek bij zwembad is zodat je niet moet vechten voor een parasol voor de mini sowieso wel gekozen voor iets meer comfort/luxe omdat we een baby mee hebben. We nemen onze wagen mee met zitgedeelte en hiervoor via Marktplaats een prampack gehuurd. maar goed jij kan een buggy meenemen denk ik. verder heb ik gekocht: een muskietennet voor over een bedje (het zal daar loslopen met enge ziektes maar toch zielig als ze lek geprikt wordt), een uv-pakje en babyzonnebrand. Moet ook even zien hoe het gaat met fles maken.. we zitten all-in dus kunnen wel de hele dag aan kokend water en mineraalwater komen.. en dan voor de ochtendfles snachts warm houden in een thermoskannetje. Andere tips volgen half april haha!
Een muskietennet nog helemaal niet aan gedacht, goede tip! Thermoskannetje ook een goede tip voor de ochtend fles, zie hier heb ik wat aan Buggy gaat inderdaad mee, uv-pakje ligt klaar (past dan hopelijk nog en anders een nieuwe aanschaffen ).
Klamboe tbv Ledikant 60x120 | Klamboes | Baby-Dump Je hebt ze ook voor campingbedje maar heb deze maar gekocht (ook thuis handig).
voor daar,genoeg zonnenbrand, en zwemluiers. verder voor onderweg vergeet niet een reserve shirt voor jezelf en man in de handbagage te stoppen, handig als je kleintje wat over jou heen knoeit of moet spugen ofzo. verder voor de oortjes van je kleine een speentje of flesje geven bij opstijgen/landen, eventueel voor vertrek een paracetamol en wat neusspray geven, zodat de oren open zijn, en mochten ze toch wat last hebben heb je alvast wat paracetamol gegeven om de pijn te verlichten. wij gaan binnenkort met een kleine van 8 maandjes (en een peuter), en dat zijn de dingen die bij mij op het niet vergeten lijstje staan, wij gaan overigens naar iets klein schaligs in griekenland, met huurauto, dus dan ben je iets mobieler en vrijer om ook gewoon ergens heen te rijden om eten te kopen en om zelf lekker te koken (dat vinden we namelijk erg leuk!) fijne vakantie!
Dank voor je tips mamameer Daar kan ik ook wat mee! Zelf koken is juist iets dat we niet willen haha.. Iets met 'we hebben vakantie' en wil gewoon lekker aan kunnen schuiven
Is ook heerlijk hoor, alle gemakken om je heen en gewoon aanschuiven voor je eten, met een kindje op vakantie is vaak toch al hard genoeg werken! fijne vakantie!