Ik heb voordat ik al zwanger raakte,een hoge bloeddruk. Ik heb hiervoor medicatie gekregen van mn ha. deze medicatie word ook gebruikt bij zwangeren. Ik ben alleen bang dt ik de hele zwangerschap deze medicatie moet blijven slikken. Wie heeft dit ook? Ik gebruik Labetalol trouwens.
ik heb ook last van een hoge bloeddruk en heb afgelopen week medicatie gekregen hiervoor ben nu 7 weken zwanger heb bij mijnlaatste zwangerschap ook een verhoogde bloeddruk gehad maar geen meidcatie gekregen weet niet of ik het de hele tijd moet slikken maar hoge bloeddruk is wel gevarlijk voor het ongeboren kindje en jezelf uiteraard
Volgens mij wordt je bloeddruk alleen maar hoger tijdens de zwangerschap! Hoge bloeddrukziektes als Hellp of pre-eclampsie kunnen er door ontstaan, dus als die medicijnen geen kwaad kunnen voor de baby, zou ik ze gewoon blijven slikken (in overleg met ha, gyn of vlos)!
Ik slik methyldopa heb hoge bloeddruk over gehouden aan pre eclampsie bij de tweede. Ben bij de derde kinderwens io met mijn huisarts begonnen met methyldopa. Ben begonnen met drie keer 250 gram skik na 35 weken 3 keer 500 gram. Het gaat heel goed mijn bloedrruk is telkens 150/90 ongeveer. Dat is voor mijn doen netjes. Bij mijn tweede heb ik in het laatst medicatie gekregen daar heeft ons kindje niets aan over gehouden ik mag alleen geen borstvoeding geven.
Voor mijn zwangerschap kwam ik er toevallig achter dat mijn bloeddruk wat aan de te hoge kant was. Mijn internist heeft toen overleg gepleegd met een gyneacoloog en ik ben dus nu zwanger en heb de laagste dosering labetalol. Ik heb deze medicijnen puur gekregen vanwege mijn kinderwens, had ik die wens niet gehad dan hadden ze er niet veel mee gedaan, want zat met 24 uursmeting op een gemiddelde onderdruk van 88 met 's nachts een onderdruk van onder de 70.. Mijn huidige gyn vindt labetalol niet zo geweldig omdat de dosering vaak omhoog moet bij dat spul, maar andere gynaecologen zweren er bij.. En met deze dosering (2x 100) is er volgens hem helemaal niets aan de hand. Mijn onderdruk is stabiel (tussen 85 en 90) bovendruk zo rond de 130 en met de beeb gaat alles goed. Ik denk dat je het wel moet blijven slikken en misschien gaan ze het nog aanpassen, mocht mijn bloeddruk omhoog gaan dan zal dat bij mij ook gaan gebeuren.. Ik heb me er ook zorgen over gemaakt, maar ja.. da's niet goed voor je bloeddruk he!
ik had voor mijn zwangerschap ook al een hoge bloeddruk en slikte hier medicatie voor en toen we gezegt hebben dat we aan kinderen wilde gaan denken moest ik overschakelen naar andere medicatie. ik gebruik nu 4 maal daags l-methyldopa 500 en 3 maal daags labetalol 200
Ik gebruikte voor mijn zwangerschap bloeddrukverlagers en ben er mee gestopt toen ik zwanger was (in overleg met de huisarts). Tot nu toe is mijn bloeddruk nog steeds goed zonder medicijnen. Hoop dan ook dat ik de zwangerschap zonder medicijnen kan voldragen.
Dat is knap Zwiep! Ik was er bijna helemaal vanaf (van de medicatie) totdat wij onze derde kinderwens uitten. Toen ben ik in overleg met de gyn overgegaan op drie keer 250 mg methyldopa. Ben jij ook onder controle van de gyn? En laat of doe je ook nog speciale dingen om de bloeddruk goed te houden?
Ja ben wel onder de controle van de gyn. Ik doe verder eigenlijk niets speciaals om mijn bloeddruk stabiel te houden. Ik probeer ontspannen te zijn maar dat is niet altijd even makkelijk. Ik moet morgen weer naar de gyn, ben erg benieuwd, heb het idee dat die nu iets hoger is. Hoop dat ik na de zwangerschap ook geen bloeddrukmedicatie hoef te slikken, dat is nog afwachten.
Je zit al over de 36 weken! Das echt wel knap hoor zonder medicatie! Ik ben allang blij dat ik geen pre eclampsie ontwikkelt heb. En dat ik weken in het ziekenhuis moest liggen dat ovnd ik echt een ramp hoor!
Ik heb wel een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging, maar heb er nu helemaal nog geen tekenen van. Hoop maar dat het zo blijft. Ben net terug van de gyn., bloeddruk was 120/85, dus prima. Baby doet het ook goed. Ach als jij de bloeddruk met medicatie goed kunt houden, dan maar pillen slikken. Weken in het ziekenhuis liggen daar word je inderdaad niet vrolijk, maar ja je doet alles voor een gezonde baby.
mijn gyn zei "niet druk om maken, da's pas slecht voor je bloeddruk" ok... duidelijk! mijn bloeddruk zat de laatste keer op 130/90..
Ik heb een echo gehad van de bloedvaten die naar de placenta lopen en die waarden zijn verhoogd (vooral links). Daarom heb ik 1/3 meer kans op zwangerschapsvergiftiging. Heb zo'n gevoel dat ik dat niet ga ontwikkelen maar de kans is zeker verhoogd, in mijn geval dan.
ok! dat is dan duidelijk bij al mijn doormetingen tijdens de wekelijkse echo wijst niets op groeiachterstanden oid. Mijn gyn is ook een aardige duidelijke man. We gaan morgen kijken of er al enigszins ontsluiting is....
Je bloedruk is ook goed hoor. Rust nemen zo nu en dan. Ik ben vroeg gestopt met werken (meer thuis gaan werken) En alles in dienst gesteld om zonder hoge bloeddruk de 40 weken te halen. Tot nu toe redelijk gelukt!