bij de mijne ook..of vlak na koorts.. dit lijkt mij geen 5e/6e ziekte. die bultjes zijn vaak veel vuriger
Ja, het gaat goed. Hij is verder niet meer ziek. De bultjes zitten er nog, ik kan ze ook niet wegdrukken, dan blijven ze rood. Het lijkt niet erger geworden. Vooralsnog een klein raadsel 😄
Hoe snel kreeg jouw zoontje de vochtblaasjes? Mijn zoontje heeft dat namelijk (nog) niet, ik betwijfel of het dan wel waterpokken zijn. Ook omdat de plekjes nog zo klein zijn. Hij drinkt, speelt en slaapt wel goed, eten iets minder (kan ook door zijn doorkomende kiezen komen). Hij heeft eczeem dus hij krabt altijd wel wat, maar heb niet de indruk dat hij extra krabt. Nou ja, maar even afwachten!
6e ziekte m'n dochter had t ook. 1 weekje dan trekt t weer weg. Haar ogen waren ook een beetje ingevallen door de ziekte
Ik wilde jullie nog even op de hoogte brengen dat we vandaag naar de hap zijn geweest, omdat ik zeker wilde weten dat het niet de 5e ziekte is die mijn zoontje heeft. Die arts dacht ook dat het beginnende waterpokken zijn (plekjes zijn inmiddels groter en roder geworden) en gelukkig absoluut niet aan de 5e (en 6e) ziekte.
Waarom ga je niet gewoon ff naar de huisarts?? Bij ieder kind uit een ziekte zich anders, wij zijn geen artsen, en kunnen zoiets al helemaal niet van een foto beoordelen. Dus ik zou gewoon ff naar de huisarts gaan als ik jou was.
Fijn voor jou dat het niet de 5e ziekte is maar wel vervelend voor je zoontje natuurlijk! Heeft ie er veel last van? Een badje met zemelen schijnt goed te helpen bij de waterpokken
Vandaag zl naar de opvang gebracht, daar bleken minstens 2 andere kinderen soortgelijke vlekken te hebben. Zij hebben wel rode appelwangen (mijn zoontje heeft dat niet gehad volgens mij). Op de opvang wordt wel gedacht aan de 5e ziekte. De paniek is hier nu flink toegeslagen... Vandaag al bloed laten prikken, hopelijk heb ik al antistoffen! Straks verlies ik dit kindje ook nog . Stomme arts in het ziekenhuis ook, nee het was volgens hem echt geen 5e ziekte want zl heeft geen slapped cheeks. Ik moet nu een kleine week wachten op de uitslag
Hand-, voet- mondziekte? Dan krijgen ze ook blaasjes in de mond op voeten en handen, maar kan ook op het gezicht en billen ed. Begint het lichte koorts.
Ai! Misschien dus toch? Vond het al echt niet op waterpokken lijken. Hier hetzelfde gehad een paar weken terug. Gelukkig bleek ik al antistoffen te hebben. Die rode wangen is idd het klassieke beeld, maar het hoeft niet. Hap: leuk initiatief, maar ik (mijn dochters) ben al drie keer met een verkeerde diagnose naar huis gestuurd. Ze zullen niet allemaal slecht zijn, maar ik heb er geen hoge pet meer van op. Heel veel sterkte! Hopelijk snel duidelijkheid.