Hoi mama's! Na 2 kindjes die borstvoeding hebben gehad nu een kindje vanaf dag 1 flesvoeding krijgt. Ondanks extra water en lactose gaat de ontlasting ontzettend moeizaam . Om de dag en soms zelfs maar in de 3 dagen. Hij heeft hier erg last van. Spugen omdat hij heel de tijd perst zonder resultaat, onrust en huilen. Als het dan komt heeft het eerste stuk een rare kleur. Is dit nu omdat het langer in z'n buik zit of moet ik ergens anders aan denken ( allergie) Volgende week weer consultatiebureau dan leg ik het daar ook voor, maar misschien herkennen jullie het? Hij krijgt overigens Hero 1 standaard.
Kleur is wel raar ja, lijkt net stopverf. Wat zegt de arts? Hier die kleur ondanks moeilijk poepen nooit gezien. Hier toen zoontje rond de 8 weken moeilijk kon poepen op voorschrift kinderarts een halve microlax klysma gegeven na 3 dagen geen ontlasting.
Ik zou even de huisarts of consultatiebureau arts raadplegen, nu even bellen en dan maken zij wel de inschatting of het kan wachten tot je volgende bezoek aan consultatiebureau of niet
Stopverf kleur is eng. Zou foto aan huisarts laten zien. Morgen gewoon bellen kan niets zijn maar ik heb niet zulke goed ervaringen met stopverf kleur
Ik heb het zojuist met foto door mogen mailen naar de huisarts op advies van jullie. Moet om 16.45 erven terug bellen. Bedankt voor de reactie. Kleine is hier nu bijna 8 weken.
Ik heb zojuist gebelt en de foto doorgestuurd. Straks bellen of ze er iets van vinden. Mag ik vragen wat jou ervaring is? En had dat ook deze kleur?
Mijn dochter, inmiddels 7, heeft af en toe stopverfontlasting. Haar kinderarts, tevens mdl, zegt dat het onschuldig is als het niet vaak voor komt. Maar ik zou het toch even na laten kijken
Het is eigenlijk elke keer zo. Gevolgd door een "kwak" geel de kleur die ik gewend ben. Maar nogmaals doordat dit een kindje is op flesvoeding weet ik gewoon niet wat als normaal gezien word.
Mijn ervaring is klote. Daarom zette ik het niet hier. Was een oudere bewoner. Heel haar ontlasting was stopverf. Nog nooit zo gezien. Er was bij haar een gezwel bij haar waardoor er geen gal meer kon worden gemaakt. Op de foto zie ik ook gewone kleur ontlasting dus denk dat het niet afgesloten is bij jou kind. Maar zeker wel iets om een dokter bij te halen Ik weet ook niet relatie tussen moeilijk kunnen poepen en die kleur.
3 dingen die in mij opkomen bij deze kleur. Darmen hebben wat moeite met het opnemen van de voeding. Bilirubine is nog niet in orde (wit van de oogjes zien dan soms wat geel en hun huidje lijkt lekker gebruind door de zon). Problemen met de gal. Ik zou mij wel niet te grote zorgen maken Je hebt namelijk een vrij grote hoop, gewoon gekleurde stoelgang ook
Heeft je kindje wél goede meconiumpoep gehad? Ik zou zon kindje willen laten zien door arts. Laatst ook een huisarts die dit telefonisch afhandelde zonder kind gezien te hebben, uiteindelijk met spoed naar kinderarts. Bleek niks aan de hand te zijn, maardat moet wel even een arts beoordelen en een kind écht zien! Ben benieuwd wat de huisarts zei @paula1984
Maandag loop ik binnen bij het consultatiebureau bij het inloop spreekuur. Ook al moet ik dinsdag voor de controle. Hij is 8 weken dus optie 2 is het niet. Ook zijn de waarde hiervan toevallig in de kraam week bepaald en ze waren juist erg laag ondanks geel zien. Huisarts wil hem volgende week wel even zien.
Volgende week pas een afspraak. Maar zoals ik hierboven zei, maandag ga ik sowieso naar het consultatiebureau. Gistermiddag gelukkig weer ontlasting gehad. Zag er exact zo uit als de foto weer. Edit hij heeft goede meconium gehad.
Heftig inderdaad. Voor nu ga ik niet uit van ernstige dingen maar laat het wel nakijken en houd vooral hem goed in de gaten. Hij is vrolijk weer en slaapt /eet goed. Heldere ogen en allert.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad, zo rond de 4 maanden als ik me niet vergis. Een poosje erg moeilijk poepen en toen kwam het er ook in deze kleur en substantie uit. Hij krijgt ook flesvoeding. Het ging vanzelf weer over. Ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken. Het is groen omdat het wat langer in de darmen heeft gezeten. Het is wel sneu dat je kindje er last van heeft. Bezoekje aan het consultatiebureau lijkt me dan ook niet slecht.
Deze poep had mijn dochter ook in het begin. Alleen dan zonder dat gele. Krijgt ook hero standaard. Heb er eerlijk gezegd nooit wat achter gezocht. Op gegeven moment werd het "normaal".
Had ze ook moeite en ongemak en kwam het maar eens in de paar dagen? Weet je nog wanneer het veranderde?
Kan nu toch niets veranderen. Hebben met onze 2e zoveel meegemaakt dat ik nu beter kan relativeren. Alhoewel het soms ook voor extra zoeken naar dingen die er niet zijn zorgt
Hier ook een meisje die vaak eens in de 3 dagen poept (ook flesvoeding) en heeft vaak kramp maar heeft niet zo'n kleur ontlasting. Zou er zeker achteraangaan, ben benieuwd naar de uitkomst.