Welke vliegtuigmaatschappij met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Welke vliegtuigmaatschappijen zijn echt aanraders als je wil gaan vliegen met kinderen? We willen waarschijnlijk in september gaan vliegen met baby van 8 maanden en dreumes van 21 maanden. Zijn er maatschappijen die echt toppers zijn wat dat betreft? En dan denk ik vooral aan dat je dus een buggy, maxi-cosi,veel handbagage enzo mag meenemen zonder extra betaling. Zat zelf aan good old KLM te denken maR weet niet of jullie nog, betaalbare, maatschapij tips hebben? Gaat om vluchten binnen Europa.

2. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik denk dat de meeste regels universeel zijn: Je kan bij bijna alle airlines gratis een buggy meenemen. Dat is het. Een buggy EN maxi cosi niet, en veel handbagage ook niet. Volgensmij mocht je bij sommige een extra tas aan boord nemen voor een baby.

Je moet niet vergeten dat een baby een niet betalende passgier is, waar je ook mee vliegt.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vlieg altijd met KLM naar Istanbul voor zo'n €250. Dit jaar ook voor het eerst met een baby.
    Je mag 5 kilo handbagage meenemen voor jezelf en 5 kg voor je baby. Als je buggy klein opvouwbaar is en max 12 kg weegt, mag je die meenemen in het vliegtuig zelf, maar Maxi-Cosi niet omdat je kleine geen eigen stoeltje heeft. Daarom betaal je 20% van de ticketprijs. Dus alleen moet je als bagage inchecken.

Ik heb niet veel ervaring met andere maatschappijen. Alleen KLM en Turkish Airlines, maar ja dat kost mij minimaal €450.

Ik weet niet waar je heen wilt, maar City hopper lijkt me een goeie voor binnen de EU

4. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Je betaald wel voor een baby met de lowcost airlines, vaak is dit een vast bedrag..

Ik vlieg vaak met de Ryanair en Germanwings. Ryanair daar moet je geen service van verwachten, maar de Germanwings bevalt me altijd erg goed. Aardig personeel die je als ze kunnen graag helpen. Als je met kleine kinderen reist heb je altijd voorrang bij het boarden. Handbagage is 8 kg per persoon (vanaf 2 jaar) en voor de baby mag je een buggy meenemen. Ik heb naast de 'gewone' handbagage ook altijd een (grote!) handtas bij me en daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan.

5. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Wij vliegen eind sep naar Turkije onze zoon is dan bijna 8 maanden.
    Wij vliegen met Turkish Airlines de voordelen: buggy mee tot de instap in het vliegtuig 30 kilo p.p. aan bagage met uitloop tot 32 kilo p.p. de baby mag 10 kilo bagage mee en voldoende handbagage verder krijg je eten drinken in het vliegtuig.
    We vliegen naar Istanbul en gaan dan nog door op een binnenlandse vlucht.

Ja we betalen wel meer voor de tickets maar de service is erg goed we kunnen ook met Pegasus vliegen maar daar doen ze zo idioot over de bagage dus een goede en flexibele ervaring met Turkish Airlines!

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#6 XmoonlightX, 29 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2014
    Bij transavia moet je 20 euro heen en 20 euro terug betalen voor een baby op schoot. En mag je geen handbagage meenemen. De buggy geldt als ruimbagage dus je mag geen aparte koffer meenemen

Indien je een stoel betaald, dus een ticket, dan moet je een autostoeltje meenemen( is gratig) mag je handbagage meenemen en de buggy als ruimbagage

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vlieg waar het kan alleen klm.
    Als we het budget hebben boeken we ook liever economie comfort plaatsen en dan het liefst de voorste stoelen. Daar heb je extra ruimte en een plek van min. 1m2 helemaal vrij voor de kids om te spelen.
    Tot nu toe alleen lange vluchten gehad(Boeing 747-400)dus ik weet niet of je de zelfde opties hebt bij kortere vluchten.....

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Air Berlin, kan goedkoop en je mag een buggy/autostoel/bagage meenemen.

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben laatst met KLM wezen vliegen met onze zoon, was echt goed geregeld! Ik kon online vooraf een stoel reserveren, ik had de achterste stoel aan het pad genomen. Vlakbij de wc's, de stewardessen en mocht ook gebruik maken van hun ruimte, erg fijn! De buggy stond na het landen voor me klaar in de slurf, echt super geregeld. Drinken enz voor de kleine man mocht gewoon mee het vliegtuig in. Ik had alleen handbagage mee, dus heb verder niet gekeken naar kofferruimte enz. Maar dit zal vast op hun site staan.
    Volgende keer vlieg ik zeker weer met KLM.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wat betreft handbagage en buggy tot het vliegtuig zijn de regels (bijna) allemaal hetzelfde.

Ik zou het vooral laten afhangen of het een directe vlucht is waar je naar toe vliegt?
    Als het een lijndienst is, zou ik de fijnste vliegtijden uitzoeken.
    En of eventueel vertrek mogelijk van een regionale luchthaven (als dat van toepassing is)

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    En of drinken mee mag in het vliegtuig dat ligt niet aan de luchtvaartmaatschappij dat ligt aan de douane die van te voren de passagiers en de handbagage checkt daar zijn gewoon universele regels voor.

Deel Deze Pagina