Welke vliegtuigstoel reserveren met kind op schoot?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Isabel36, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort vliegen wij met onze dochter van 20 maanden naar Dominicaanse Republiek met Arkefly. Het is een lange vlucht en ze gaat op schoot :(. Het is mogelijk om van tevoren stoelen te reserveren. Op de heenweg vliegen we overdag, terug is 's nachts. Ik zit nog te twijfelen over welke stoelen te pakken.

Ik heb de plattegrond gezien en heb de keuze extra beenruimte, met voor je zo'n tussenschot waardoor je tafeltje uit je armleuning moet komen, en deze leuning dus niet omhoog kan. Ze kan dan niet languit overdwars op onze schoot slapen. Het is een 4 persoonsrij, en populaire stoelen, dus grote kans dat we twee mensen naast ons krijgen. Misschien kan ze op de grond voor ons slapen, maar misschien wil ze dat niet, is het koud, of mag het niet.
    Daarentegen als ik twee normale stoelen neem, in een 4 persoonsrij, dan kunnen de armleuningen omhoog, kan ze dus over ons heen liggen, en hebben we misschien meer kans op een vrije stoel naast ons (omdat die minder populair zijn dan die extra beenruimte stoelen)..

Misschien dat ik voor de terugvlucht, die snachts is, beter die normale stoelen kan nemen, en voor de heenvlucht overdag, de stoelen waarvan de leuning niet omhoog kan, zodat ze wel voor onze voeten extra speelruimte heeft op de grond?

Snappen jullie hem nog? Wat zouden jullie doen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Is het geen optie voor haar een stoel erbij te kopen? Duur ja, maar op zo'n lange vlucht en je dochter die al bijna 2 is...

Anders zou ik voor je laatste optie gaan, heen en terug andere stoelen

3. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik het liefste doen ja, maar was weer 800 euro erbij en de vakantie is al zeer prijzig...dus tja dan maar even afzien. En ik dacht ze wil toch niet op die stoel blijven zitten.

4. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    bij klm heb ik gezien dat een kindje voor de ouders op de grond mocht slapen op een matrasje (was een plek met extra beenruimte). ouders hadden zelf matrasje mee, stewardessen brachten dekentjes en kussentjes. Ik zou even met arkefly bellen om te vragen wat hun beleid is!

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ik zou kiezen voor de stoelen met extra beenruimte! slapen kan ze eventueel dan op de grond desnoods op jullie jassen of een dekentje. Ze moet alleen op schoot met de fasten your seatbelt en verder kan ze dan lekker spelen en daar slapen :)

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wij hebben ook het plan om op die manier een vlucht te boeken, scheelt behoorlijk wat geld!
    Ik hoop eigenlijk dat er gewoon nog een stoel vrij is dan..

7. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes jullie hebben gelijk. Ik pak die stoelen met meer beenruimte. Het is niet bij de nooduitgang dus ze kan dan vast wel op de grond liggen. Ik heb nog een opblaasbaar aankleedkussen van Ikea, neem ik mee, daar past ze wel op in haar foetushouding :) en haar slaapzak, als zij daar nog dekens en kussens hebben komt het helemaal goed.
    Bedankt voor het meedenken!

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien heel aso, maar heb van een vriendin gehoord dat ze stoelen boekten express met 1 stoel ertussen. die wordt bijna nooit geboekt en dan heb je ook een extra stoel.
    en mocht deze stoel toch geboekt worden, dan is diegene vaak wel zo lief om toch even van plek te wisselen..

9. sjak

sjak Niet meer actief

Bij een aantal luchtvaartmaatschappijen mag je niet meer zelf kiezen waar je gaat zitren met een baby. Wij kregen ook stoelen toegewezen.
    Zou inderdaad eerst eens bellen voor hun beleid.
    En de tip hierboven is niet heel netjes, maar wel slim!

Deel Deze Pagina