Hallo meiden, Wij zijn momenteel bezig met onze aanbouw waar straks de keuken in komt te staan. Nu hebben we momenteel tegels in onze woonkamer ( 60 x30) maar we wilden dus in de keuken laminaat gaan leggen en dan doortrekken naar de keuken. Nu had ik al wat staaltjes laten komen en bij ikea meegenomen van laminaat maar overal zit zo snel een kras op. En ik weet van mijn eigen dat ik me hierover heel erg ga irriteren. Geld voor een echte houten vloer hebben we niet. Nu vraag ik me af wat jullie in de keuken en woonkamer voor een vloer hebben liggen? En of jullie er tevreden over zijn of net niet. Groetjes OW
Als je laminaat in de keuken wil zou ik wel gaan kijken of het keukengeschikt is. Wat ik persoonlijk zou doen is in de kamer laminaat en de keuken tegels, maar dat is mijn idee hoor...
Hier in de keuken tegels en in de huiskamer laminaat, en ja wel tevreden. Laminaat in de keuken zou ik niet zo snel doen ivm knoeien oid.
Wij hebben in de woonkamer laminaat met een v-groef van de Gamma. Ligt er al 4 jaar in en ziet er nog hartstikke mooi uit. En dat met een gooi-grage dochter . (oh enne....you know me....heb nu alleen een andere naam...denk denk denk!) EDIT: We hebben trouwens ook laminaat in de keuken en dat kan prima hoor. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eigenlijk .
Er zit erg veel verschil tussen kwaliteit van laminaat Wij hebben een duurdere laminaat vloer (makkelijker te onderhouden dan een echte houtenvloer) en er is na 4 jaar intensief gebruik nog niets op te zien. Maar wij hebben geen laminaat in de keuken veel te grote kans op water ''schade'' Zou lekker een tegelvloer leggen of zeil.
Wij hebben laminaat zowel in de woonkamer als doorlopend naar de keuken. Ideaal. Hier geen krassen, en toch intensief gebruik. Mensen met honden die langs komen etc. Maargoed wij hebben ook niet het goedkoopste laminaat. Je moet even goed op de dikte letten, en of het voor intensief gebruik is, en hoeveel jaar garantie je hebt.
Wij hebben ook laminaat doorlopen vanuit de woonkamer. Er zitten geen krassen op, maar wel veel vlekken die er heel lastig uit gaan. In een volgend huis zal ik zeker geen laminaat nemen in de keuken!
Bedankt voor al jullie reacties. De reden waarom we het willen laten doorlopen is aangezien de aanbouw direct aan de woonkamer komt. En we het jammer vinden om er een drempel te moeten leggen aangezien het waarschijnlijk het mooiste is als je van voor tot achter hetzelfde hebt. Die van ikea was nummer 32 normaal kantoorgebruik nou de kras zat er op met even een autootje erover te gaan. Beloofd hahah
Wij hebben een open keuken: de woonkamer loopt door in de keuken. In het woonkamer gedeelte hebben wij duur laminaat (niet Ikea) en in de keuken liggen tegels. NIet met een drempel, je kunt het ook strak leggen en afkitten bijvoorbeeld. Als ik het anders zou mogen doen had ik gekozen voor vloerverwarming
Wij hebben ook een open living en keuken en hebben gepoleerde graniet liggen. Heel tevreden van. 't Is een gladde vloer, maar zoontje heeft er geen moeite mee. Is het natuurlijk goed gewoon en kan gerust zonder uitglijden op sokjes rondlopen.
Wij hebben overal in huis laminaat liggen, op de badkamer na. Ben er erg tevreden mee, en zelfs in de keuken ondervind ik geen problemen.