Als je uiteten gaat, wat voor restaurant heeft dan je voorkeur? Kijk je van te voren op de menukaart? Wij willen vanavond met zn 2tjes uiteten maar nog geen idee waar.
Ik kijk altijd van te voren. Ik eet vegetarisch, geen zin om ergens te zijn en dan moeilijk te doen omdat er niks op de kaart staat wat ik lekker vind. Voorkeur voor a la carte restaurant (in de binnenstad).
Ja ik kijk altijd eerst naar de kaart en naar reviews. We gaan niet heel vaak uit eten, dus als we gaan, wil ik graag dat het goed is. Als we met de kinderen even snel een hapje ergens eten, dan maakt het mij niet zoveel uit.
Ik kijk ook van te voren. Meestal Grieks/ Mexicaans. Tapas ook lekker. Alleen wij lusten beide geen vis.
Ik houd wel van een verrassingsmenu moet ik zeggen (in een goed restaurant dan), anders kijk ik op de kaart ja. Ik houd van Vietnamees, Thais en Chinees (dumplings dan).
Tapas iig! Lekker divers. Wok! Oh, en Broadway in Utecht. Mega lekkere spare-ribs❤ Wij kijken idd altijd ff online op de kaart of wanneer we voor een restaurant zelf staan. Moet wel zeggen dat we meestal weer bij dezelfde restaurants belanden!
Ik hou het meest van restaurants zonder menukaart: zoals ‘In de keuken van Floris’ En anders neem ik vaak een chefs menu. Ik kijk wel op de kaart of de gerechten die daar staan me aanspreken. Als ik wel moet kiezen van een menu, kies ik altijd iets wat ik thuis niet zo gauw zou maken. En dan check ik helemaal van tevoren de menukaart. Want ik vind alles lekker en kan nooit kiezen. Dus ik zorg dan al voor wat voorbereiding
Welke deel van Nederland wil je uit eten? Bij een nieuw restaurant kijken we meestal wel even op de kaart. Maar inmiddels hebben we zo onze plekjes. https://secetendrinken.nl/ Ik vind deze wel leuk. En als je wat meer niveau wil. Al zijn we er niet meer geweest sinds ze een ster hebben. https://www.vistawillemstad.nl/
Oh daar heb ik tot mn 18de gewoon. Kom er nog wel eens... Hebben wel wat leuke Aziatische restaurants daar. Zijn goed te betalen en lekker eten. In de binnenstad in zo’n straatje achter het teylers.
Sushi, tapas, Italiaans of Mexicaans zijn mijn favorieten, of van die restaurants met een kleine kaart met streekgerechten. Ik kijk altijd online even naar de kaart. Restaurants met te grote kaarten vind ik meestal niet zo aanspreken.
Als we samen gaan eten we sushi en met de kids gaan we tegenwoordig vaak naar zo’n vreetschuur, wel een goede hoor!
Indisch, Asian Streetfood of lekker naar een steakhouse. Indiaas doet het bij ons ook altijd goed. De pizzaria of de griek vind ik niets meer aan, en wokken in van die vreetschuren doet mij ook niets. Een pannenkoekenhuis oid vind ik ook niet echt uit eten als ik heel eerlijk ben. Daar doe ik mijn kinderen ook echt geen plezier mee. Die gaan liever naar TGI Friday, en dan vooral de chicken stripes met friet en de Celebration shake is bij hun daar favoriet. Die laatste voor mij ook trouwens hahaha. Bij een (voor ons) onbekend restaurant check ik wel altijd de kaart van tevoren. Maar bij onze favorietjes doen we dat niet.
Als we met z’n 2e uit eten gaan kiezen we het liefste een restaurant waar geen kleine kinderen komen (of in elk geval niet zo snel). We kijken of er wat dingen op de kaart staan die lekker klinken, maar gaan ook vaak voor iets anders. Als we met de kinderen gaan eten wordt het vaak Grieks, sushi (lievelingseten van de oudste), tapas of het plaatselijke eetcafé ofzo. We kijken niet heel specifiek op de kaart, eerder of het enigszins kindvriendelijk is.