Kattenurine in kast

Discussion in 'De lounge' started by sillies, May 8, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Hoe krijg ik deze geur uit de voorraadkast? Het zit waarschijnlijk in het hout. Ik heb geboend met azijn en zelfs schoon zeil er in gelegd, maar die vieze geur blijft. Heeft iemand een goede tip? Het is al oud, het huis heeft een jaar leeg gestaan, dus het moet van daarvoor zijn.

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Er is speciale spray om kattenurine lucht te verwijderen, daar zou ik ff op googlen en dat proberen.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Probeer soda! Dat is hier het enige wat gewerkt heeft.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

#4 mamabri, May 8, 2018
    Last edited by a moderator: May 8, 2018
    je hebt 2 soorten die goed werken: ecodor en capturine.

Ecodor werkt heel goed, maar eigenlijk het beste op "verse" urine. iBij ouder plekken vind ik het iets minder goed werken.

Capturine vind ik zelf nog net iets beter werken, óók op oude urine. En deze kun je zeker meerdere keren ergens opspuiten zonder verkleuring. Zo vaak als je wilt. En zit een lekkere dennengeur aan.

Beiden breken urine af en verdoezelen dus niet, maar capturine vind ik sneller werken.

Wij ( of eigenlijk mijn man :rolleyes:, ik was er niet bij) hebben caravan gekocht, die waarschijnlijk als hondenhok gebruikt was, maar na de koop bleek de urinelucht verdoezeld met allerlei geurdingen er in. toen ik hem ging schoonmaken, kwam me toch een lúcht uit...niet te harden en er.niet eruit te krijgen. Dus zowat alles eruit gesloopt, maar ja....de vloer he? die kon er niet uit. en sommige kasten en de douchemuur ook niet....Ik heb 2 dagen alleen maar gespoten, gespoten en nog eens gespoten....en de geur werd steeds minder.

En toen de geur eruit was, heb ik de caravan behangen en mijn man heeft er een nieuwe laminaatvloer ingelegd, alle geur is er nu compleet uit.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Bedankt voor de tips! Soda zou ik nog kunnen proberen, al klinkt zo'n spray wel makkelijk.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik zit er sterk aan te denken om dat Capturine te bestellen, heeft goede reviews, maar wel erg prijzig. Als ik je verhaal lees krijg ik wel hoop dat het gaat helpen. De vloer is van beton, zou het daar ook op kunnen?

Wel balen zeg als je zo'n caravan gekocht hebt, maar nu dan toch geurvrij op vakantie ;). Ik denk dat de voorraadkast als kattenhok gebruikt is, zie je ook aan de kapot gekrabte muren. Ga er sowieso geen eten in zetten :confused:.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

het klinkt prijziger als het is. je doet nl maar een klein beetje in een spuitfles en vult het aan met kraanwater. Je doet echt heel lang met een fles en kunt het voor meerdere dingen gebruiken. Om bijv je kattenbak schoon te maken, of een hond die tegen je buitenmuur heeft geplast. noem maar op.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Oké, we hebben zelf 2 katten dus komt het vast nog van pas. Vrijdag kijken of ze het in de dierenwinkel hebben.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

dierenwinkel verkoopt het niet volgens mij....Ik heb het bij hun zelf gehaald, ik meen in Heerlen of Brunssum, maar je kunt het ook prima bestellen. Levering schijnt vrij snel te gaan.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Als het in de muren en betonnen vloer zit. Kun je dat evt overschilderen met een isolerende laag en daarna verven met betonverf. Dan is het weg en ook schoon.

DastyQueen likes this.
  11. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Via welke site is dat? Er zijn volgens mij niet veel webshops die het verkopen.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zal eens even zoeken.

13. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Kan ik ook nog doen. Maar hoop dat de spray helpt.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

op www.capturine.eu kun je het bestellen. Staat ook een telefoonnummer bij. Ik heb het zelf niet besteld, maar op het adres wat erbij staat opgehaald :)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ben ik niet zo heel bang voor, je zult het alleen meerdere keren moeten gebruiken (3x op een dag, en dat een dag of 3 achter elkaar of zo) Maar als ik het uit die caravan kon krijgen (en die stoooooonk, niet normaal, kon er echt niet liggen) kun jij het ook wel uit een kast krijgen hoor.

sillies likes this.
  16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Als de vloer van beton is kun je ook nog overwegen deze met een afdekkende betonverf te verven. Dat isoleerd de geur.

sillies likes this.
  17. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik ga het bestellen. Ik zal nog laten weten of het geholpen heeft.

mamabri likes this.
  18. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik heb het gisteren 2x gespoten, ik wil het vandaag nog een paar keer doen. Ik twijfel alleen of ik de kast open moet laten staan of dicht doen en zo in laten trekken. Deed jij de caravan open of dicht na het sprayen?

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

uuuuh weet ik zo niet meer....volgens mij dicht, maar pin me er niet op vast.

sillies likes this.

Share This Page