Hallo! Ik ben stilletjes aan de bv voor mijn 7 weken oude zoontje aan't afbouwen. Op het moment zit hij op ongeveer 8 voedingen per 24u. Het schema is (min of meer, hij is nog klein natuurlijk) als volgt: - middernacht (2/3u): bv - vroege ochtend (6/7u): bv - late ochtend (9/10u): fv - middag (12/13): bv - namiddag (15): fv - vroege avond (17): bv - avond (20): fv - late avond (23): bv Die voedingen overdag heb ik netjes kunnen afbouwen om de +/- 4 dagen. Maar nu zit ik vast. Welke zou ik als volgende best afbouwen, zonder dat mijn borsten ontploffen? Ik weet dat ik die van middernacht best als laatste houd, dus welke raad je aan om als volgende af te bouwen? Groetjes en alvast bedankt!
Ik zou zeggen de voeding van 17 uur. Zodat je in de ochtend nog goed leeg kunt laten drinken en door de dag heen ook. Je hebt in de avond dan nog een moment om soepel te laten drinken voor je de nacht in gaat. Wanneer je het idee hebt dat het nog heel gestuwd is van de vorige sessies die je hebt laten vallen, kan het raadzaam zijn een paar dagen extra rust in te bouwen. Ook kun je overwegen om salie thee in te zetten: drink dit dan zo'n 2-3 uur voor de voeding die je niet meer gaat geven. Groetjes en succes, Heidi
Bedankt voor je antwoord! Ik heb het gisteren zo gedaan, heb wel een beetje de ergste stuwing even weggekolfd, want het werd wat te pijnlijk. Ik zal dus idd enkele dagen extra nodig hebben om te 'wennen'. Welke zou je daarna afbouwen? Die van de ochtend? Van de middag? Groetjes!
Ik zou ochtend als laatste doen denk ik. Ook omdat er dan een groter gat valt tussen de voedingen: remt.