kunst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door butterfly83, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    #1 butterfly83, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
    Hallo,

Ik wou graag een vraag stellen over het combineren van borstvoeding met flesvoeding. De situatie is als volgt, mijn zoon is 15 oktober geboren en morgen dus 5 weken oud. Hij krijgt volledig borstvoeding, heb een poosje 1 borst per keer gevoed maar had het gevoel dat hij daar niet genoeg aan had. Hij huilde iedere keer na de voeding. Hij krijgt nu sinds een paar dagen beide borsten aangeboden en is nu voldaan na de voeding. Nu echter weer meer last van krampjes (hierdoor begonnen met 1 borst)
    De voedingen gaan goed alleen heb het gevoel 's avonds niet genoeg te hebben, daar komt bij dat onze zoon voor de laatste voeding vaak te moe is om te drinken. Hij drinkt dan 5 teugen en valt in slaap, ik moet hem continu stimuleren en als ik hem dan in zijn wieg leg wordt hij na een kwartier weer wakker omdat hij nog niet genoeg heeft gehad. Eenmaal aangelegd valt hij weer in slaap en herhaalt het ritueel zich. Zo ben ik soms anderhalf uur met de laatste voeding bezig.

Als ik kolf dan gaat het wel goed, daar hoeft hij er minder moeite voor te doen. Probleem is dat ik heel moeilijk kolf, met veel pijn en moeite haal ik 's avonds 60 cc uit beide borsten terwijl hij 110 cc drinkt. Overdag krijg ik er bijna geen voeding uit naast de voedingen. De enige optie is 's nachts of 's ochtends te kolven. Dat doe ik dus ook, nadat ik mijn zoon heb gevoed ga ik 's nacht kolven. Opbrengst zo'n 30 cc, dan doe ik 's ochtends ook nog kolven en heb ook ongeveer 30 cc. Genoeg voor de voeding voor 's avonds. Maar het is te gek dat ik 's nachts loop te kolven en ik bouw totaal geen voorraad op. Moet in principe over 5 weken weer aan het werk.

Nu zit ik er over na te denken om de laatste voeding te vervangen door KV hypoallergeen. Ik blijf dan wel de laatste voeding kolven om een voorraad op te bouwen. Echter is mijn oudste zoon erg allergisch, nu vraag ik me dus af wat voor 'risico' of nadelen er zitten aan 1 flesjes kunstvoeding per 24 uur?

Sorry voor het lange verhaal!!
    Hoop op een antwoord...

Groetjes!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat een zoektocht kan het zijn he, om in een goed ritme te komen qua voeden.

Wanneer je kindje in slaap valt is het zaak hem 'bij de les' te houden: aanmoedigen, evt. compressie toepassen wanneer hij stil valt en wisselen voor hij in slaap valt. Het moment voor zijn zeg maar.

Heel goed dat je in de ochtend ( en nacht) na het voeden kolft. Maar je zegt het zelf al: moet niet nodig zijn. Hoe vaak komt je kindje voor een voeding? En wordt hij dan zelf wakker of wek jij hem?
    Hoe is het met poep en plas luiers? En groei?

Wat voor kolf gebruik je?

Wat de hypoallergeen betreft: geen probleem om voor deze voeding te kiezen, zeker met allergie binnen het gezin.
    Wanneer je borstvoeding geeft met 1 voeding kunstvoeding geef je je kindje nog steeds alle goeds van jouw borstvoeding.
    Wanneer je wilt kijken of je alsnog makkelijk naar volledig borstvoeding kunt, zonder het kolven in de nacht, maak dan een afsrpaak met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Zij kan je verder helpen en ook je vragen beantwoorden straks bij het voorbereiden op het werk.

Veel succes!
    Heidi

Deel Deze Pagina