Ik geef nu bijna 3 maand volledig borstvoeding. Het gaat heel goed alleen heeft mijn zoontje wel eens moeite met drinken. Ik heb het idee dat ik dan te weinig voeding heb. Hij lijkt niet verzadigd en er komt dan gewoon niet meer. Ik heb al eens gekolfd maar dan krijg ik er ook met moeite 100 ml uit. Dat is dus ook geen optie. Vooral als ik gegeten heb en hij borsvoeding krijgt is het een drama. Hij reageert erg op mijn eten en is dan de halve avond onrustig. Ik hoop, dat als hij ook flesvoeding krijgt, hij meer verzadigd wordt, het allemaal makkelijker gaat én hij er nu misschien ook wel 4 uur tussen laat zitten ipv een krappe 3 uur. Nu heb ik besloten om er twee borstvoedingen af te halen en over te stappen op flesvoeding. Maar...ik heb er helemaal geen verstand van Mijn schema wil ik er zo uit laten zien: 07:30 uur - Borstvoeding 10:30 uur - Borstvoeding 13:30 uur - Flesvoeding 16:30 uur - Borstvoeding 19:30 uur - Flesvoeding 23:00 uur - Borstvoeding en dan slapen Hij weegt inmiddels 6 kilo en is 62 cm lang en bijna 3 maand. Iemand enig idee hoeveel hij dan uit de fles moet krijgen?
Het standaard rekensommetje is 150 cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Dus bij 6 kilo is het 900 cc per 24 uur. Dus bij 6 voedingen is het 150 cc per fles......
Ok, weet ik dat ook weer maar ik ga dus maar 2 voedingen in de fles geven. Dan moet je alsnog 6 voedingen rekenen (BV meerekenen)?