Mijn dochter is nu net sinds een paar dagen over op 3 flessen. Vrij laat heb ik het ideemaar goed.... Alleen nu drinkt zij van de 3 flessen vaak ook al de fles niet leeg, ze drinkt dan misschien 120 ml ipv 200 ml. Ik heb niet het idee dat ze honger heeft, ze is heel vrolijk en tevreden, alleen snap ik niet waarom ze haar flessen niet leegdrinkt? Dit is haar schema nu ongeveer 7.30 fles 200 ml 10.00 half potje fruit 12.00 fles 200 ml 15.00 koekje met wat diksap ( alleen drinkt ze dat nog niet echt) 17.00 half potje warm eten 19.30-20.00 laatste fles 200 ml met rijstebloem Ook zijn we nu op vakantie in Oostenrijk, nu zat ik te denken zou het aan de hoogte kunnen liggen dat ze weinig drinkt? Lijkt me sterk eerlijk gezegd..... Wie helpt me?
De fles van 12.00 "vervangen" door een broodje met wat water? Ik zie namelijk dat ze nog geen brood krijgt.
Mijn zoontje drinkt ook niet altijd zn fles leeg. Ik laat de fles dan even voor wat het is en bied m 15 min later nog eens aan. Of bied haar tussen door een klein flesje aan (60/2) Dit doe ik ook wel eens. Bijv. Als de ochtend fles niet volledig op gaat (80/100 laten staan) dan bied ik m s morgens tijdens fruit/yoghurt daarna nog 60/2 aan. En ik zou de fles van 12.00 nog niet vervangen door brood. Wel kun je misschien brood introduceren voor de fles..
Hier zo misschien heb je er wat aan 06.30 fles 180/6 09.30 griekse yoghurt of franse kwark met vers fruit. 12.00 boterham en fruit 16.00 groente 19.00 fles 210/7 Inprincipe krijgt hij alles vers maar mocht ik eens geen zin hebben krijgt hij een (groot) potje. De hele dag door krijgt hij zijn drinkbeker speelt ramt en schud ermee en zo nu en dan drinkt hij ook! Tussen de 30 en 50cc krijgt hij binnen.
Ik was idd van plan om met brood te gaan beginnen, maar gezien ik op vakantie ben wilde ik daar nog even mee wachten. Die kleine heeft KMA en thuis weet ik precies wat er in brood zit en hier kun je dat nergens terug vinden, vandaar.... Ik vind het idee van G89 ook wel wat, alleen staat het me dan een beetje tegen om dan weer vaker een fles aan te moeten bieden, en mijn dochter went nogal gauw aan dat soort dingen, dus ben bang dat ik er dan niet meer vanaf kom In elk geval bedankt!
Wij zijn ook sinds een tijdje over naar 3 flessen. heb toen de midag fled laten vervallen. Soms geef ik nu rond die tijd wat drinken met een broodkorstje ofzo. Soms alleen drinken. Sinds hij 7 maanden is zijn we begonnen met brood. Nu krijg hij na het brood een klein flesje. Dat hij eraan went dat het een boterham is met wat drinken. Bij ons gaat het zo; 6.30 fles 180/6 10.00 fruit(2 stuks) 12.00 boterham met flesje 120/3 15.00 iets drinken 17.00 groente met aardappel/rijst 19.00 fles 180/6 succes. Gr Marsha
Laat ?? Die van mij is pas mat 8 maanden of zo naar 3-3,5 flessen gegaan hoor Hij is nu ruim 10 maanden en krijgt er nog wel eens 3. Maar meestal nu 2 - 2,5
Inmiddels is het nu al zo dat ze de fles van 12 uur eigenlijk al niet meer drinken, ze laat de helft staan, zonder dat ze dan brood oud krijgt in plaats van de fles.... Gaat dat nou niet erg snel, niet dat ze honger heeft hoor, maar in een paar dagen van 3 naar 2,5 fles? Het wordt haast tijd dat we thuis zijn en ze brood kan proberen!