genoeg zuivel baby bijna 7 maanden ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kwebbel86, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik vraag mij af of mijn dochter voldoende zuivel / opvolgmelk binnenkrijgt.

Ontbijt: zonnige ontbijtpap (zit daar opvolgmelk in?)
    9.30 fruit stukjes of gepureerd ca 100 gram
    11.45 1 boterham zonder korst met 120/4 (meer gaat er niet in)
    15.00 soepstengel, paar slokjes water + 100gram zuivel
    17.30 met de pot mee geprakt of 100gram groente/aardappel wat ze mag
    19.30 180/6

Mijn dochter is bijna 7 maanden, weegt 7 kg en is 67 cm (vorige week)
    Bedankt alvast :)

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Wanneer je kindje 7 maaanden oud is heeft ze nog wel 500 ml opvolgmelk per dag nodig. Dat levert nog een belangrijke bijdrage in de vitamines en mineralen die je kindje goed kan gebruiken in de groei.
    Wanneer je de zonnige ontbijtpap gebruikt zit hier al opvolgmelk in en krijgt je kindje wel voldoende binnen. ook omdat je nog een toetje erbij geeft.
    Bied je kindje tussendoor wel voldoende drinken aan. Je kan haar water, slappe thee of eventueel sap of diksap geven.

Groet,
    Saskia

3. kwebbel86

Water, thee of diksap drinkt ze haast niet. Ook niet uit een tuitbeker. Ik ben wel aan het oefenen en het gaat met enkele slokjes per keer. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kwebbel86,

Drinken uit een tuitbeker vergt inderdaad de nodige oefening. In het begin zal er meer op gebeten en mee gegooid worden dan dat eruit gedronken wordt maar stukje bij beetje zal het steeds beter gaan.

groet,
    Anne

5. kwebbel86

Bedankt voor de reactie! Het is nu voornamelijk slappe rooibosthee waar ze enkele slokjes van drinkt...

Deel Deze Pagina