Hai allemaal! Momenteel geef ik nog volledige bv maar ik ga afbouwen ivm werk. Nu heeft mijn zoontje (zeer waarschijnlijk) koemelkallergie. Met borstvoeding al de test gedaan door zelf koemelkvrij te eten, vervolgens weer wat kaas en melk te eten en daar leek hij sterk op te reageren. Inmiddels weer 2 weken koemelkvrij en gaat nu goed/beter met hem. Volgens het consultatiebureau is dit al een goede test geweest om koemelkallergie vast te stellen. Dus ik vroeg aan mijn consultatiebureau-arts welke kunstvoeding ik dan nodig heb ivm zijn koemelkallergie, maar haar antwoord was: ga gewoon een jaar volledige borstvoeding geven... Nou dat zie ik dus niet zitten, moet over 2 weken weer beginnen met werken.. Vanochtend ook even naar mijn huisarts geweest maar zij verwees me weer terug naar het consultatiebureau. Mijn huisarts denkt dat H.A. voeding uit de supermarkt voldoende moet zijn, maar het consultatiebureau zegt weer dat daar nog geknipte koemelk inzit dus zij waren er niet zo zeker van. Dan heb je natuurlijk nog Pepti en andere koemelkvrije voeding enz. Ik weet nu dus niet welke voeding ik moet nemen voor mijn zoontje (en aan het antwoord van het consultatiebureau heb ik ook niets gehad), wil het liefst niet zomaar wat gaan proberen aangezien hij ook al veel last heeft van spugen en zuur wat omhoog komt... Mijn vraag aan jullie: Welke voeding gebruiken jullie voor een kindje met koemelkallergie? Heeft er iemand ervaring met de H.A. voeding bij koemelkallergie, is dat voldoende of moet ik echt kiezen voor Pepti o.i.d. ? Verder zijn alle ervaringsverhalen en tips welkom!!!!
Hier was alleen Nutramigen AA goed; dat is volledig op basis van aminozuren. HA van de drogist is écht niet voldoende. Jouw borstvoeding is veel 'hypoallergener' dus als je kindje daar op reageert, heb je qua kunstvoeding echt wel iets speciaal voor koemelkallergie nodig.
Ha heeft geen zin bij koemelkallergie. De eerste stap is pepti. Dat is nog obv koemelk, met de eiwitten zijn zodanig verknipt dat de meeste kindjes met koemelkallergie dat wel goed verdragen. Neocate en Nutramigen aa zijn volledig koemelkvrij, maar daarvoor heb je een voorschrift nodig. En dat is ook alleen nuttig in heel extreme gevallen.
Bedankt voor jullie reacties! Gisteren nog even contact gehad met een ander consultatiebureau hier in de buurt. En zij hebben me na mijn verhaal gelijk Nutramigen voorgeschreven.. Zij gaven ook al aan dat HA echt niet voldoende is. Ben blij dat ik nu duidelijkheid heb