Sinds vandaag krijgt ons meisje brood en dat gaat er goed in. Daarom wil ik kijken of ik een fles kan weglaten. Haar schema nu is: 5 uur: 180+6 9 uur: fruit + 120+4 12 uur: 160+5 (deze wil ik dan gaan vervangen voor brood) 15.00-16.00 160+5 18.00: groente en yoghurt 19.00: 180+6 Soms komt ze om 23.00 en dan krijgt ze 160+5 Moet wel zeggen dat ze haar flessen meestal niet leegdrinkt en dan 110-120cc drinkt, maar heel af en toe pakt ze wel een volle fles. Ik vind dit vrij veel voor een dame van 7 maanden (al moet ze wel een schterstand inhalen en vond de ka dit 3 weken terug echt nodig) Als ze later wakker is vervalt de fles van 5 uur en dan heeft ze vaak de dag ervoor om 23.00 uur een fles gehad. Gemiddeld zijn het zo'n 5 flessen op een dag. Geven jullie na het broodje ook nog een fles met een kleine hoeveelheid melk? Ik wil eigenlijk het liefst terug naar 3 flessen want daar moet ze voldoende aan hebben op deze leeftijd. Het is de eerste die op deze leeftijd een fles krijgt en met bv is het allemaal toch een stuk makkelijker want dat mag onbeperkt. Van het cb wordt ik ook nog niet veel wijzer, had ook niet mijn eigen wijkverpleegkundige.
ze mag met deze leeftijd rond 600-800cc per dag, en hoe zij dat over de dag verdeelt maakt uiteraard niks uit Wat je kunt doen is de flessen niet tijdens een andere maaltijd te geven (dus niet samen met fruit), en yoghurt weg te laten (ze krijgt al ruim genoeg zuivel binnen). Dus als je geen melk geeft ná de fruit, tijdens de lunch alleen brood en bijv thee en dan ná avondeten geen yoghurt, zit je weer prima qua hoeveelheid zuivel. Want dan houd je nog een ochtendfles, late middagfles, avondfles en late avondfles over. succes!
Beer is iets ouder, maar wij hebben t zo gedaan: 08.00 Fles 160-6 (Papfles) 09.30 1 stuks fruit>Slapen 12.00 Brood+Thee, in t begin 1 fles erna gegeven, maar Beer weigerde deze al snel,(na 2 weken) dus fles laten vervallen, want hij eet nu al 2 sneen brood, en soms nog wat fruit. 14.00 Rijstewafel+Thee 15.00 Slapen 17.00 Groente+Toetje 18.00 Fles proberen, maar deze weigert ie ook al. 21.00 Papje, en naar bed.