Hoe maak ik hier een babyhapje van?

Discussie in 'Voeding' gestart door pregnantje, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik heb: tomaten, aubergine en courgette.

Tot nu toe alles Rapley gedaan, maar wil het eens anders proberen. Mijn zoontje is 8,5 maand en mag dus al kleine stukjes, het hoeft dus niet helemaal gepureerd. Maar wat dan wel? Iemand suggesties?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pasta, pastasaus (tomaten in kleine blokjes of gepureerd) en de groenten stomen? Gewoon als complete maaltijd zeg maar?

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Oh dat kinkt goed. Hoe eet hij de pasta dan? Bij Rapley was alles met de handjes, lekker makkelijk, maar pasta.... Met een babylepeltje kan dat niet denk ik, toch?

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hangt ervanaf wat voor pasta je neemt. Macaroni vind ik vrij klein, maar je hebt natuurlijk ook verschillende soorten pasta.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik zou penne pasta nemen en van de groente een saus maken

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Het was geslaagd! Heb de groenten gestoomd en geprakt, de tomaten gepureerd en macaroni gekookt. Hij vond het lekker en wij ook (maar dan met wat kaas ;) ).

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier aten ze heel snel gewone macaroni, maar ook de andere varianten (op spaghetti na). Gewoon met de handjes.

Fijn dat het een succes was! :) Soms moet je gewoon wat proberen hoor.. Echt verkeerd kan het niet gaan, hoogstens de ene keer makkelijker of moeilijker.

8. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Beetje mosterd na de pasta-maaltijd, maar ik ben zo benieuwd waarom je iets anders wilde proberen dan Rapley, als Rapley op zich goed gaat?

Wat betreft pasta: hier was Gigli pasta altijd heel geschikt voor Rapley, lekker 'grijpbaar'. Spaghetti alleen maar klein gesneden.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stoven in de olijfolie is ook erg lekker! Voor jezelf, en bij 8,5 maand ook wel voor je kindje wat verse kruiden erdoor. En idd pasta kan ook gewoon met de handjes! Of voeren maar dat moet je kind maar net willen.

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik had er idd ook een sausje voor de pasta van gemaakt!

Hier krijgt ze penne in haar handje, vind ze erg interessant:D

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik maakte met die groente vaak een rijst hapje van.
    Bandai rijst koken
    groente in hele kleine stukjes snijden (ik deed er nog een uitje bij) en die even bakken in wat olijfolie. Even goed laten pruttelen (zo'n 20 minuutjes) en dan de rijst er Door scheppen. Doordat je de tomaten heel zacht hebt wordt dat een beetje een sausje en is de rijst lekker smeuïg. Je kan er eventueel ook een stukje vis of kop Door heen doen

12. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Sorry voor mijn late reactie. Nou, ik was sowieso benieuwd hoe anderen het doen, zonder Rapley. Mijn man is ook niet zo van het Rapleyen, dus wanneer ik werk (1x per week) geeft hij ook liever een potje. Mijn zoontje vindt het prima en eet ook graag met lepeltje. Hij kan ook dan prima aangeven wanneer hij niet meer hoeft.

Dank ook voor de andere reacties! Weer wat inspiratie ;)

Deel Deze Pagina