8 maand erg slecht drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by 2009lisanne, Jun 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

Feb 19, 2010
    1,437
    1,465
    113
    Female
    twente
    hoi allemaal

wie kan mij helpen of heeft tips.
    mijn dochter is bijna 8 maand en drinkt en eet heel slecht.
    ik krijg er met moeite 400 cc melk in.ze doet over 100 cc bijna 20 minuten, soms drinkt ze 70cc en wil dan al niet meer.
    fruit wil ze niet meer hebben, ze at altijd een half potje van 6 maand op.warm eten is ze van een heel 6 maanden potje naar met moeite een half potje gegaan,toetje eet ze ook bijna niks van.
    ik ben vorige week vrijdag al bij huisartsenpost geweest en toen moesten we kijken wat ze deed met de flessen, maar ze blijft ontzettend slecht drinken, ze wil ook geen water,thee, of sap hebben, en vooral met dit weer is vocht zo belangrijk.ze is 2 weken terug ziekjes geweest, rode vlekken en vorige week heeft ze koorts gehad.
    ik wil het morgen nog even aan kijken en anders bel ik de huisartsenpost, wat zouden jullie doen.

alvast bedankt

liefs nikki

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Wij hebben ook zo'n periode gehad, heel vervelend, want je bent alleen nog maar bezig met er iets in te krijgen. Hier was het echt een fase en is het vanzelf over gegaan. De huisarts verzekerde mij dat, zolang Vigo vrolijk was en alert, ik me geen zorgen hoefde te maken.

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hier hadden we een paar weken geleden het zelfde. Zolang je kindje natte luiers blijft houden en niet suf is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
    Waarschijnlijk gaat ze binnenkort weer meer eten en drinken.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ben het met mijn voorgangers eens.
    Rond deze leeftijd krijgen ze door dat ze "macht" hebben over wat ze wel en niet eten/drinken. Wat vooral belangrijk is is dat jij rustig blijft en niet gefrustreerd raakt omdat ze dit voelen en hierdoor een afkeer kunnen gaan krijgen naar de fles ( is hier dus wel gebeurt).
    Wat Puppy al zegt, zolang ze vrolijk is en alert en minimaal 1 goede natte luier heeft op de dag is het prima.
    Het is echt een fase, kijk maar eens in dit forum rond dan kom je heel veel moeders tegen met dit probleem ( inclusief ik).
    Heel veel succes en ik hoop dat je meisje snel weer gaat drinken.

Groetjes Kim

Share This Page