HELP! drinkt mijn baby TEveel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by pink150, Oct 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pink150

pink150 Actief lid

Oct 21, 2008
    203
    0
    0
    hey,
    nou zoals de titel al zegt...drinkt mijn dochter van6,5 week te veel?
    07:00 120cc/4
    10.00 120cc/4
    13.00 120cc/4
    16.00 120cc/4
    19,00 120cc/4

23.00 120cc/4

03.00 120cc/4

Ze drinkt niet altjid alles op, maar wel vaak!
    Ze woog vorige week 4280 gram, 54,5 cm.
    Of moet ik hiervoor het consultatie burau voor bellen, ben erg onzeker!
    Ze drinkt ook erg langzaam, soms wel 35 a 40 minuten bezig...lijkt wel een dagtaak aan het worden
    hoop echt op reacties van julie ervaringen en meningen
    x een pas moeder,,,

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

De rekensom is gewicht in kilo's maal 150 gedeeld door het aantal voedingen. Voor jouw dochter kom je dan uit op:
    4,3 maal 150 = 645. Dat delen door het aantal voedingen (7), is dan dus zo'n 90-95 cc. Je zit wat aan de hoge kant dus, ze krijgt nu in totaal 840 cc...

3. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Die rekensom klopt inderdaad. Maar mij is toen verteld, omdat mijn zoontje ook zo'n schema had, dat ie niet meer dan een liter binnen moet krijgen.
    De tijd ze over een fles doet is juist goed. Hoe langer hoe beter. Mijn zoontje drinkt juist te snel. Ze moeten er minimaal 20 minuten over doen. Dat haalt mijn zoontje in de verste verte niet. Dus jou dochtertje doet het qua tijd erg goed.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0

Ehm, volgens mij krijgt ze veel meer, want 120/4= ca. 135 ml aan voeding. 7*135= 945 ml! En dat is toch wel vrij veel voor een kindje van 4,3 kg!

Volgens onze KA was het minium 150 ml maal kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 ml. Dat zou betekenen dat ze maximaal 4,3 * 180= 774 zou mogen hebben. Ik vind dus dat ze wel veel krijgt.

Voed je op verzoek? En komt ze dan echt om de drie uur? Of zou je er meer tijd tussen kunnen laten zitten? Dan heb je kans dat je op één fles minder uitkomt....

En anders zou ik toch even met het CB overleggen, misschien dat je dan toch over moet stappen op voeding voor hongerige baby's o.i.d. Maar dat moet volgens mij altijd in overleg.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Hoi, het is wel herkenbaar hoor. Onze dochter had toen ze zo jong was ook een aantal weken achter elkaar dat ze juist meer wilde drinken en er wel vrij lang over deed. En dan werd ik onzeker gemaakt door cb mevrouw die langs kwam. Ze zei dat het schijnhonger was, dat onze dochter niet echt nog trek had etc en neit langer dan 20 min over de fles mocht doen en anders kans voorbij.... Ze zou anders echt te veel hebben etc etc. Nou ik dus dat advies opvolgen,... gevolg: een krijsende baby! Na 2 dagen besloten we dat als ze honger had ze dan gewoon zou krijgen, en dat hielp. We hielden een ritme aan van 2,5/3 uur tussen de flessen, maakten als ze trek had 30 bij en wat bleek: als ze genoeg had gaf ze dat al prima aan door met haar tong de speen weg te duwen, en dan kreeg je er echt niets meer in hoor! Dus vanaf toen maakte ik me er niet druk meer om dat we haar zouden overvoeren, de kleine dame was tevreden en wij stopten met het maken van al die rekensommetjes. O ja, de nachtvoedingen waren neit meer nodig, ze ging sdoorslapen en was echt tevreden. En als klap op de vuurpijl zei de volgende cb arts dat het goed was haar te geven als ze nog honger had, dat je met bv ook niet altijd weet hoeveel en hoe voedzaam de melk is. Nu weet ik weld at je kv en bv niet helemaal kunt vergelijken, maar het was bij onze meid net of ze ook regeldagen had..... na een paar van zulke dagen was het weer over en dan dronk ze wat minder. En toen merkten we dat de eerste en laatste fles wel wat voller mochten en de andere flessen wat minder.

Succes ermee, en als je erg twijfelt vraag eht dan aan het cb maar ik zou je wel aan willen raden je niet gek te gaan maken met het bijhouden van alle cc's en zo. Als ze echt te veel drinkt dan is die hongerige babyvoeding misschien wat.

Succes!

Share This Page