Welke voeding geef jij?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jocruella, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Wij gebruikten eerst voor Marin nutrilon maar dat werd een ramp ivm verborgen reflux.
    Toen nutriTon er door, helemaal een ramp ivm kramp!
    Daarna enfamil AR en dat krijgt ze nog steeds.

Molenaarsmeel is er niet meer! Erg jammer! De vervanger is voor zo ver ik weet de bambix....

2. Jocruella

Jocruella Bekend lid

Dec 18, 2008
    553
    0
    0
    Was idd even schrikken hahaha. Maar ja we konden wel lekker langer van hem genieten.

Knap van je hoor dat je nog steeds kolft. Ik ben ermee gestopt.

3. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik geef ook Nutrilon.
    Ik wil wel overstappen op Kruidvat, maar ben zo bang dat Kenji het daar niet goed op gaat doen.
    Kun je zomaar overstappen eigenlijk?

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik geef Nutrilon Forte.
    Toen hij net geboren was , had ik Standaart 1 van het Kruidvat in huis.
    Maar het arme kind stierf van de kramp , poepte niet meer en dronk z'n fles niet leeg.
    Hij kwam 2 uur later alweer voor een fles , dus hebben we maar Nutrilon Forte in huis gehaalt.

Heb ook nog de Forte variant van het Kruidvat geprobeerd , maar had hier de zelfde problemen mee als met de Standaart variant..
    Beetje jammer.. ;)

5. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ik gebruik al vanaf de geboorte Friso Hypo - allergeen, dit kreeg ze vanuit het ziekenhuis dus ben daar gewoon mee doorgegaan.
    Omdat iedereen in mijn omgeving aangaf dat de kruidvat voeding ook goed was, dacht ik vorige week laat ik het is proberen. Eerst gemengd met friso zodat de overstap wat minder heftig was.
    Maar het was ellendig, mijn dochtertje gilde moord en brand van de kramp, terwijl ze dit nog nooit gedaan had. Ze was gewoon niet stil te krijgen. Ik was natuurlijk helemaal in paniek omdat ik haar zo niet kon. Na haar fruithapje met diksap was het gelukkig iets verminderd, maar ze was nog niet de oude. Ben gelijk weer Friso gaan geven en nu is ze gewoon weer mijn vrolijk meisje.

Dus kan je nagaan hoe sterk sommige kinderen reageren op bepaalde voeding! :(

Ik ga dus voor Friso, is ook iets goedkoper als Nutrilon.

6. Jocruella

Jocruella Bekend lid

Dec 18, 2008
    553
    0
    0
    Hey Jusi,

Wij zijn overgestapt zonder problemen. Damian drinkt lekker zijn flesjes leeg en heeft geen last van krampjes (tot nu toe nooit gehad, ff afkloppen).
    Hij is een echt vreetzakje hoor hahaha, die sonde in het ziekenhuis in de tweede week heeft echt zn werk gedaan hahahaha

7. Elisabet

Elisabet Actief lid

Feb 11, 2008
    494
    0
    0
    Onze zoon is 5 weken te vroeg geboren en kreeg in het ziekenhuis friso hypo allergeen. Omdat dat goed ging (en gaat) zijn we er thuis mee door gegaan. Borstvoeding ging helaas niet maar Tim groeit goed op flesvoeding dus ik heb er nu wel vrede mee.

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Kosten:
    Extra care van Kruidvat: kost € 8,99 en is zeg maar de 'Hypo-Allergene voeding van het Kruidvat.
    Dat scheelt dus als snel een euro of 5/6 met andere merken.
    Hypo allergeen van een ander (A)merk kost al snel 14/15/16 euro.

Ivm allergien in de familie gaan wij dit gebruiken. (als de BV niet lukt)

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben een hele lijst hihihi..
    - net geboren BV, maar wilde niet lukken en had Kruidvat Standaard in huis -> gillen, schreeuwen, overstrekken, niet slapen
    - Friso Comfort -> ging prima
    - Nutrilon AR -> dachten dat hij verborgen reflux had, bleek achteraf al oorontstekingen te hebben met 6 weken arm schaap
    - Etos Comfort vanwege de kosten -> ging minder dan de Friso
    - Friso Comfort 2 -> gewoon ermee doorgegaan vanwege de krampjes
    - Friso Standaard 2 -> omdat hij nu geen krampen meer had
    - Friso Standaard 3 -> omdat hij nog te vaak ziek is voor normale melk

Maar hij is nog steeds vaak ziek ondanks dat hij geholpen is met buisjes en neusamandelen eruit. Dus zit nu enorm te twijfelen tussen Nutrilon3 of Kruidvat.
    Dacht altijd dat Kruidvat van dezelfde fabriek kwam als Nutrilon, maar nu werd er hier ergens gezegd dat t van Friso komt? Dan heeft overstappen geen nut aangezien hij al Friso krijgt.
    Dan word t toch Nutrilon, duurder maar me kind mag me alles kosten als hij zich daar lekkerder bij voelt, daar zit Immunofortis in.

Share This Page