Zoontje zuigt geen vacuüm

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jewel83, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mijn zoontje van (bijna) 3 maand zuigt geen vacuüm tijdens het drinken aan de borst. Op zich geen probleem omdat hij wel genoeg binnenkrijgt, al laat hij wat vaker los dan normaal, maar het probleem is dus de fles. Hij snapt dus niet wat hij met die speen moet doen, hij zuigt gewoon niet. Hij wil wel drinken maar krijgt er dus niks uit. Hij heeft een paar weken terug wel uit het flesje gedronken, ging niet van harte, maar hij kon het dus wel.
    Nu hebben we dus een tijdje last van spruw gehad dus hielp ook niet mee maar het lukt nu dus nog steeds niet.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips om hem zuigen te leren? Of lukt dat met deze leeftijd niet meer? Hoop dat het nog lukt want zou echt fijn zijn als hij bij de oppas een flesje kan drinken. Pfff zo anders gaat het deze keer met de bv, bij mijn oudste zoontje ging het als een tierelier en nu al zoveel 'problemen' gehad. Maar we gaan gewoon door :)

2. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Jewel, lastig dat je zoontje de fles niet meer pakt. Maar je weet dus van hem dat hij aan je borst ook geen vacuum maakt?
    Ons kindje heeft een schisis (gespleten lip, kaak en gehemelte) dus kan ook geen vacuum maken. Zij drinkt met een habermannspeen (van Medela) hierin kan je meeknijpen als ze het niet zelf kunnen. Dit is misschien wat rigoreus maar je hebt ook een fles van Nuby, de natural feeder heet hij volgens mij. Dit is een silicone fles waar je dus in de fles kunt meeknijpen zodat ze niet zo hard hoeven te zuigen. Afhankelijk of hij het een beetje of helemaal of helemaal niet kan het drinken uit de fles kan je wel of niet bijknijpen. Misschien is deze fles iets voor jullie. hij is overigens ook redelijk in de vorm van een tepel en wordt veel gebruikt bij borstvoeding dacht ik te hebben gelezen.
    Succes ermee!

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Bedankt voor je tips! Die nuby fles heb ik volgens mij ook nog liggen hier. Zal hem maar weer eens proberen.

En nee, aan de borst zuigt hij ook niet vacuüm. Ik kan hem zonder een pink ertussen te doen gewoon loshalen, of hij laat zelf los. Heel soms voel ik wel dat hij het wel doet, dus hij kan het wel maar meestal heeft hij de tepel gewoon los in de mond. Het is nu echt de fles wat niet wil. Ik blijf gewoon oefenen en hou de habermann speen in gedachten. Kon er verder op i-net ook niks over vinden, alleen idd dat kindjes met een schisis geen vacuüm kunnen maken.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.627
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou idd die zachte nuby fles gebruiken. Ons dochtertje maakt wel vacuum aan de borst, maar heeft moeite met de fles ivm ook een schisis (lip/kaakspleet). Met deze fles lukt het redelijk en als het niet snel genoeg gaat kan ik dr een beetje helpen.

Deel Deze Pagina