Soort fles en speen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wenteboekhorst, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 3 maanden drinkt vanaf zijn geboorte uit Avent flessen. Nu had hij tot begin deze week speentje 2, maar ik merkte al een tijdje dat het steeds langer begon te duren voor zijn flessen leeg waren en de laatste week dronk hij zijn fles helemaal niet meer leeg en ging het eten gepaard met druk bewegen met zijn hoofd en armen.
    Ik ben daarom begonnen met speentje 3. Nu drinkt hij zijn flessen wel helemaal leeg, maar wel iets te snel. In 10 minuten is zijn fles leeg en daarom spuugt hij dus ook meer dan hij normaal deed.

Kan iemand mij adviseren in welk ander merk fles en speen ik beter zou kunnen gebruiken?
    Alvast bedankt!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij gebruiken een tommee tippee fles met een variflow speen. Die speen varieert van grootte op basis van de zuigkracht.

Maar ik zou als eerste eens de 123 speen van Avent proberen. Die 123 standen komen namelijk niet precies overeen met de gewone spenen. De 2 stand is dacht ik groter dan een 2 speentje.

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Het is denk ik ook wennen voor je kindje om ineens een derde zoveel melk tegelijker tijd binnen te krijgen.
    Ik ben net overgestapt van speentje 2 naar speentje 3 ook van Avent. Mijn kindje dronk hier in het begin ook te snel uit waardoor ik wanneer hij net te snel dronk even de speen uit de mond haalde zodat hij zijn melk goed door kan slikken. Wanneer zijn mondje weer leeg is geef ik de fles. Hierdoor dronk hij rustiger waardoor dit nu niet meer nodig is.

Deel Deze Pagina