Welke voeding in combinatie met borstvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mevrouwtje, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Welke kunstvoeding kan ik het beste gebruiken in combinatie met borstvoeding?

Voldoet de standaard 1? Of beter de Hyperallergeen?
    En welk merk is het beste? Qua voedingsstoffen maar ook qua smaak?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hebben jij, je man, eventuele zusjes of broertjes van je kindje een allergie/hooikoorts/exceem? Zo ja, dan hypo allergeen. Zo nee, dan zou je standaard kunnen geven.

Qua merk maakt het kwalitatief niet uit, alles heeft dezelfde hoge standaard. Qua smaak hoor ik goede verhalen over friso, dat drinkt ze hier ook. Nutrilon vind ik zelf "erg" duur. Bon-bebe ( Van oa de Emtee/Golff ) kreeg ze hier krampen van. Maar ook de huismerken van kruidvat/etos/AH/Jumbo zijn prima. Vind je het belangrijk dat je overal jou merk melk kan kopen? Koop dan friso of nutrilon, kom je regelmatig bij een andere winkel, kan je ook dat huismerk kopen.

3. LadyS

LadyS Lid

21 dec 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruikten Nutrilon Omneo, maar dat was om echt de overstap te maken van borstvoeding naar standaard kunstvoeding. Onze zoon had nogal snel last van zijn darmen en Omneo is goed bij een moeizame ontlasting. Toen hij aan Omneo gewend was zijn we langzaam overgestapt naar Nutrilon Standaard.

Nadat we echter rijstebloem in zijn laatste fles deden vond hij Nutrilon niet meer lekker (rijstebloem maakt het toch iets zoeter), wij zijn daarom overgestapt op Friso Standaard 1, die is wat zoeter en ik moet zeggen, die vind ik ook lekkerder smaken dan Nutrilon, en dat gaat erg goed. Kwalitatief verschilt het niet zoveel denk ik, kan me niet voorstellen dat er 10 verschillende fabrieken zijn die allemaal aparte flesvoeding maken, meestal komen de huismerken toch wel uit één van de fabrieken van een A-merk als Nutrilon of Friso.

4. adi

adi Niet meer actief

qua verteerbaarheid komt hypoallergeen het meeste in de buurt van borstvoeding. Die is licht verteerbaar, en loop je dus minder risico dat je kindje veel minder gaat komen voor de voeding (waardoor je productie terug gaat lopen).

Maar het is ook heel afhankelijk van de leeftijd van de baby, en de reden dat je wilt combineren.

Deel Deze Pagina