Te snel klokje rond slapen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dribbel, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraag: mijn dochter van 10 weken wil de laatste 2 weken bijna niets meer drinken van haar laatste fles om 22.30-23.00 uur. Ze is wel goed wakker te krijgen, maar laat veel staan. De afgelopen 2 avonden dronk ze echter helemaal niks van die fles en heeft ze dus in principe klokje rond geslapen.
    Ik heb het cb hier even over gebeld en die zeggen dat ze nog niet door mag slapen. Ik moet van hun de tijden van de flessen gaan veranderen zodat ik op een laatste fles van 21.30-22.00 uur uitkom. Volgens hun drinkt ze dan beter.
    Maar eerlijk gezegd zit ik hier niet zo op te wachten...dan zou ik rond 18.30 uur een fles moeten geven aan haar om op 22.00 uur uit te komen. Maar mijn dochter is er juist aan 'gewend' om 's avonds in bad te gaan met mijn zoontje, daarna een fles te krijgen en dan naar bed. Nu zou ik dit om moeten gaan gooien voor die paar weken (want over een paar weken mag ze wel klokje rond slapen).
    Wat is jullie mening (en misschien ervaring?) hierover?
    Oja, ze weegt 5800 gram en dit is ongeveer haar dagschema:

7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    23.00

Ze krijgt overdag 180+6, alleen voor de nacht krijgt ze 210+7.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Tja, ik zeg lekker laten slapen.
    Mijn dochtertje en zoontje sliepen allebei met 5 weken al 12 uren per nacht.
    Als ik ze wakker maakte waren ze chagrijnig en niet te genieten, dus was hier de keuze snel gemaakt.
    Ik heb begrepen dat het CB dit moet zeggen tegen ouders omdat sommige kindjes (en dat is meer uitzondering dan regel) hun bloedsuikerspiegel niet zelf op peil kunnen houden. Oftewel wanneer deze te laag wordt worden ze er niet wakker van en dan kan dodelijke gevolgen hebben. Echter de meeste kindjes worden wel gewoon wakker als ze honger hebben, dus die hebben dat probleem niet. Een kindje met een te laag bloedsuikergehalte wordt suf, maar mijn kinderen zijn nog nooit suf wakker geworden, dus houden ze het zelf prima op peil.
    Vind het altijd moeilijk om hierin advies te geven, maar ikzelf volg gewoon altijd mijn eigen gevoel hierin. Denk dat het dan wel goed zit, want het is er niet voor niets.;)

3. LadyS

LadyS Lid

21 dec 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je kindje ook gewoon lekker door laten slapen als ze dat kan. En ik ben het idd eens met lin80, houd goed in de gaten hoe ze wakker wordt.. als je haar voor iedere voeding wakker moet maken en ze is heel suf terwijl ze haar voeding nodig heeft dan is er inderdaad kans dat haar bloedsuikerspiegel te laag is. Als je dochter gewoon goed van zich laat horen als ze honger heeft dan kan het denk ik weinig kwaad. Ik had een vriendin en haar dochter sliep gelijk vanaf de geboorte 's nachts door, zij heeft het ook lekker zo gelaten. Gewoon je eigen gevoel volgen.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    idd lekker laten slapen hier t zelfde schema hoor!

5. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! Ik laat haar lekker liggen vanavond.

En ze is 's ochtends al wel wakker als we haar uit bed halen, maar ze ligt niet te huilen. Wel is ze goed alert en ligt te lachen naar mijn zoontje als ze hem hoort praten, dus ze is niet suffig
    's ochtends.
    Mijn eigen gevoel was eigenlijk precies hetzelfde als wat jullie beschrijven, maar dan word ik weer aan het twijfelen gebracht door het cb...

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Lekker laten slapen! :)
    En je eigen gevoel luisteren, 't CB geeft dan wel advies, maar uiteindelijk is ieder kindje anders.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vind het afhankelijk van het gewicht, ons meisje was 2300 gram toen ze thuiskwam, wij moesten toen verplicht elke 3 uur voeden, of eerder als ze dat wilde. Rond de 3 kilo mocht het op verzoek en toen hielden we een uur per pond aan dat ze woog, maar ze sliep nooit zo lang.
    We hebben wel de late voeding er tot een maand of 6 ingehouden omdat ze anders om 3 uur kwam, pas toen ze sjaggo werd van het wakker maken hebben we hem overgeslagen en dat ging eigenlijk meteen goed.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een kind van 10 weken is geen piepjonge baby meer.
    Als ze honger heeft wordt ze vast wakker.
    Als ze 's ochtends een volle luier heeft en niet suffig is, dan zou ik haar lekker laten slapen. Ik vind wakker maken onnatuurlijk.

Deel Deze Pagina