Ik was gewoon eens nieuwsgierig eigenlijk ! Heb namelijk het idee dat als je zelf borstvoeding gekregen hebt, dus dat jouw moeder borstvoeding gegeven heeft, je zelf ook borstvoeding geeft/gegeven hebt! En ik weet dat dat lang niet altijd waar hoeft te zijn, maar vind het wel gewoon grappig om eens te zien wie er hier zelf ook borstvoeding gekregen heeft en wie niet ! Even kv antwoorden toegevoegd voor het geval dat iemand dat wil antwoorden ofzo. Om ook meteen even antwoord te geven, ik heb geen borstvoeding gekregen, mijn moeder kon geen borstvoeding geven hebben ze haar in de zwangerschap verteld (geen idee waarom precies eigenlijk, en wil er niet naar gaan vragen ook eigenlijk), en ik heb dus meteen na mijn geboorte kunstvoeding en suikerwater gekregen. Liefs, Hanneke!
heb zelf n maand of 5 bv gekregen en wilde toen niet aan de fles, dus moest met lepeltje melk krijgen. Broertje en zusjes hebben langer de borst gehad. Geef nu zelf al 9 mnd bv, langer dan mijn moeder ooit heeft gedaan geloof ik... leuk topic
Ik heb kunstvoeding gekregen (volgens mij moeder was dat in die tijd heel normaal) en ik geef borstvoeding.
Ik heb 6 weken bv gekregen en daarna flesvoeding. De arts had haar verteld dat na 6 weken de bv op zou zijn, dus is ze overgestapt naar de fles.
Ik heb net als suus1983 6 weken borstvoeding gekregen. Ik ben de oudste thuis en blijkbaar ging het met mijn zusjes beter want die hebben allemaal 9 maanden tot een jaar bv gekregen.
Ik heb ook borstvoeding gekregen. Hoe lang precies weet mijn moeder niet meer, vrij lang wel, want ik kon al vragen om een slokje. Mijn moeder was wel een van de weinigen in haar omgeving die bv gaf, want toen was het een periode in de mode om kv te geven. Zelf geef ik ook bv, nog steeds volledig, en ga er voorlopig ook nog mee door! Bevalt mij en zoonlief ontzettend goed!!
Heb zelf geen druppel BV gehad en geef zelf al bijna 9 mnd BV! Mn moeder is nu overigens mijn grootste fan, haha
Ik heb zelf als baby kunstvoeding gekregen, omdat mijn moeder borstvoeding niets vond en heb zelf borstvoeding gegeven. Ben er wel na 5 weken helaas mee gestopt omdat het niet ging, maar heb altijd gezegd als ik een kindje krijg, ga ik borstvoeding geven...
Heb zelf 6 weken borstvoeding gehad, daarna had mijn moeder geen voeding meer. Ik denk zelf eigenlijk dat ze DACHT dat ze geen voeding meer had, omdat er zich regeldagen waarschijnlijk toen hebben aangediend. Heb toen verder KV gehad, (wat ik overigens pas sinds kort weet, borstvoeding was en is bij ons verder zo normaal dat ik er van uit was gegaan dat ik veel langer BV had gehad. Maar geef zelf nu dus een jaar BV, (nouja, bijna dan ).
Ik kreeg de fles en geef borstvoeding. Mijn moeder leerde 10 minuten een kant en dan los halen om dan 10 minuten de andere kat te geven. Hierdoor is bij haar de voeding niet goed op gang gekomen en was het na 2 weken brullen omdat ik honger had. Ze waren toen ook nog van het strak om de 3 uur eten en niet eerder dus ipv aanleggen om meer op gang te krijgen liep ze met een ontevreden kind rond die al snel een flesje kreeg. Ik zelf geef borstvoeding en inmiddels is er natuurlijk ook al heel veel veranderd.
Ik heb een week of 2, 3 BV gekregen, daarna FV (en sinaasappelsap en pap, je wilt niet weten wat voor adviezen ze gaven in 1971/1972!). Mijn moeder had niet genoeg voeding, heet het dan. Ik snap wel hoe dat komt: ze had al 8 oudere kinderen, dus voeden op verzoek was niet echt een optie. Geen wonder dat het dan héél snel terugloopt. En ik was een grote baby (4450 bij geboorte) dus had veel melk nodig. En zelf heb ik bijna een jaar BV gegeven, waarvan 7 maanden exclusief BV.
Ik heb 7 maanden borstvoeding gehad. Toen wilde ik niet meer dacht mijn moeder. Ik denk dat ik gewoon afgeleid was en daarom niet altijd wilde drinken. Zelf geef ik nu al 8 maanden en ik ben nog niet van plan om te stoppen!
In 1980 was het nog steeds mode om kunstvoeding te geven. Bovendien kon mijn moeder mij geen bv geven omdat ze helemaal op was. Ik was 3,5 week te laat geboren... Laten ze tegenwoordig gelukkig niet meer gebeuren! Mijn moeder is al een klein dun vrouwtje en na 10 maanden zwanger zijn was er helemaal niks meer van haar over Mijn broertje heeft 4 jaar later wel bv gehad, ik weet niet hoe lang precies. En zelf geef ik bv, nu 11 weken en ik ga voor minstens 6 maanden.
Leuk al die antwoorden zeg! Ook zeker alle uitleg erbij! Poll staat bijna gelijk eigenlijk tussen bv gekregen en bv geven/gegeven en kv gekregen en bv geven/gegeven! Maar idd hier geboren in 1985 en tja toen was het overal zo een beetje kunstvoeding idd en dan natuurlijk idd met een week of 8 fruit erbij !
Ik heb eigenlijk ook kv gekregen. Mijn moeder begon wel met bv, maar dat duurde nog geen 2 weken, dus dan telt t niet echt hahaha. Ze was ook heel sceptisch toen ik bv wilde gaan geven. Maarja, in onze familie vindt bijna iedereen het maar onzin... En toch krijgt vince nu met 14 maanden nog lekker borstvoeding, eat that!
hier net zo ben nu 22 en toen was het echt de normaalste zaak van de wereld als je bv gaf was je raar