Ik wilde geen bv, maar mijn moeder heeft wel spijt dat ze het niet langer heeft geprobeerd. Ze had met mij een kluns van een kraamzorg Mijn zoontje krijgt al 3 mnd bv
Ik en mijn tweelingzusje hebben 2 weken borstvoeding gekregen, daarna kreeg mijn moeder een baarmoederontsteking waardoor ze antibiotica moest. Ze hebben haar toen - zonder haar medeweten - ook lactatieremmers gegeven waar ze achteraf erg boos om is geweest, ze wilde ons graag zelf voeden. Mijn broer en zus heeft ze wel gevoed. Ze heeft zelfs nog extra gekolfd voor het moedermelknetwerk. Ik heb mijn zoon 17 maanden bv gegeven en onze jongste geef ik nu 5 weken bv, maar dat wil ik toch minimaal weer een jaar doen en laat het van hem afhangen. Ik denk dat mijn moeder (en vader uiteraard ook) erg trots zouden zijn op hun 3 dochters die hun kinderen (7 in totaal) allemaal minimaal een jaar hebben gevoed. Helaas hebben zij hun kleinkinderen niet mogen meemaken. Maar ik weet gewoon dat zij ons heel erg gestimuleerd zou hebben als ze er nog was geweest.
ik kreeg bv en geef bv. Wel langer dan dat ik van mijn moeder kreeg (zo erg dat ze zegt bouw je wel af...grrr)
Ik kreeg kunstvoeding omdat mijn moeder een aversie had tegen borstvoeding. Mijn oma vertelde haar altijd dat ze een borstontsteking had opgelopen die maanden duurde toen ze mijn moeder voedde, vandaar. Nu is ze supertrots dat ik het wel doe! Dat ik mijn oudste ook nog voed dat ik vertel ik haar maar niet, daar kan ze niet tegen . Dat vindt ze maar raar denk ik.
Wat een mooie en ontroerende verhalen! Ik heb bijna een half jaar borstvoeding gehad (toen dus idd vrij bijzonder). Mn moeder werkte onregelmatige diensten dus ging het niet meer. Geef nu zelf een jaar BV en ze lijkt niet van plan te stoppen... (flesweigeraar en tietfan ) Kijken hoe dat verder gaat met nr 2 op komst! Ze drinkt wel steeds beter uit een (tuit)beker nu, maar nog zeker 4 tot 5 keer per dag/nacht bij mij. Ik riep, een half jaar en dan stop ik, maar na een half jaar moest ik er niet aan denken en nu... ach, ik zie dat het voor haar een rustpunt is en gezond!
Ik kreeg BV ( 6-7 maanden) en geef BV. Ben zelf van ´76 ,dus dat was vrij bijzonder. Het leuke is dat mijn moeders ideeen omtrent BV ook al heeft ze zelf een mooie periode BV gegeven, veranderd zijn. Zo zij ze tegen mij: met een jaar hoef je geen kind meer aan de borst te hebben. Verontwaardigd was ik, dat maak ik altijd nog wel zelf uit. Toen mijn zoon een jaar aan de borst was, zij ze tegen iedereen dat ze zo trots was op het feit dat HAAR kleinzoon nog steeds BV kreeg. Hoezo wispelturig
Mijn moeder heeft mij 3 maanden borstvoeding gegeven en toen was de koek op helaas, ze heeft zelfs helemaal niet af hoeven te bouwen. Niet verwonderlijk omdat ze gigantisch ondergewicht had en de adviezen toendertijd niet al te goed waren. Zelf geef ik alweer ruim een jaar bv en we gaan door totdat één van ons het genoeg geweest vindt wat voorlopig niet het geval is.
grappig, ik had idd ook het idee dat vrouwen wie zelf zijn gevoed door de borst, ook eerder bv willen geven, bij mij iig wel. mijn moeder heeft mij maar 3 maanden bv gegeven, toen raakte de melk op. reden = weer zwanger in die tijd waren ze ervan overtuigd dat als je bv gaf je niet zwanger kon raken blijkbaar wel dus mijn broertje heeft 9 maanden bv gehad. ik ben van plan zo lang mogelijk door te gaan.
Ik heb zelf ongeveer 10 maanden borstvoeding gehad en ik geef nu zelf al een jaar BV! Mijn broer en zus zijn 10 jaar ouder en hebben ook BV gehad maar niet zo lang, 6 tot 8 weken. Ik was een na-komertje en mijn moeder had zichzelf voorgenomen om van dit laatste cadeautje te genieten en alle tijd van de wereld te nemen. Ze heeft mij dus (ondanks het bestaan van het hippe KV) best lang BV gegeven. Ze is nu ook wel trots dat ik nog BV geef. Mijn zus heeft haar beide zoontjes 2,5 jaar BV gegeven en eigenlijk vindt iedereen in onze familie 1 jaar niet eens zo heel lang. Maar trots zijn ze wel!
Hier kunstvoeding gekregen. Mijn moeder wou graag bv geven maar door omstandigheden is dat niet gelukt. Ik lag in het ziekenhuis en mijn moeder thuis, die mocht niet mee naar het ziekenhuis. Ze heeft het nog wel geprobeerd maar het is niet gelukt. Nu geef ik zelf bv. Heb zelf toch best wel wat allergieen ed en ik hoop dat mijn dochter dat toch wat minder heeft als ik.
wij hebben thuis alle twee borstvoeding gehad en zijn blijkbaar ook heel pro bv opgevoed. zit met verbazing te lezen hoeveel mensen er in die tijd (wij zijn van '74 en '76) kv kregen terwijl ik dacht dat dat meer iets van deze tijd was. toen de borstvoeding hier even niet lekker liep en ik soms dacht aan stoppen begon mijn moeder enorm te stuiteren. zelfs kolven was not done maar als mijn moeder nu een flesje afgekolfde melk mag geven is ze wel de trotste oma hoor ik geef nu 4 maanden borstvoeding en hoop nog een tijd door te kunnen gaan.
Mijn moeder heeft tot 6 weken bv gegeven, daarna liep het erg terug en was ze erg onzeker over dat ik wel genoeg binnenkreeg, dus is ze op de fles overgestapt. Ik was nog al een magere baby. Ze wist niet eens van regeldagen en kreeg ook compleet verkeerde adviezen. Nu vindt ze het super dat ik nog bv geef. Mijn man heeft ook tot 6 weken bv gehad, we zijn van hetzelfde jaar.
Mijn moeder had niet genoeg bv. Zaten te weinig voedingsstoffen in. Bij alle vier de kids, dus ik ben groot geworden met de fles. Geef zelf wel borstvoeding. Bij mij wil het gelukkig wel .
Ik heb negen maanden borstvoeding gehad en geef borstvoeding omdat ik dat zelf wil, het het beste vind en omdat er een verhoogde kans op allergie is... Trouwens zullen veel moeders die kunstvoeding geven hier niet komen...
Nogmaals, leuk al die antwoorden! Lees nog altijd lekker mee hoor! Ook erg leuk de uitleg die sommige geven ! Het is nu bv/bv 36 en kv/bv 51. Lijkt het er toch op dat vriend hier gelijk gaat krijgen ! Haha! Al is dit natuurlijk alleen maar hier op het forum en telt het niet voor de rest van het land ! Maar hij dacht dat het niet uit zal maken, of je nu bv of kv hebt gekregen, maar het gewoon zal liggen aan je ideeen. En ik dacht dus dat als je zelf bv gehad had, het meer soort van in de familie zit en je er dus 'vertrouwder' mee bent en het eerder zelf ook zal gaan geven !
Ik had hem eerst eigenlijk ook gemaakt met alleen de keuze mama bv & kindje bv of mama kv & kindje bv (want ik was niet benieuwd naar kv mamas, klinkt wel erg lullig zo, haha)! Maar moest die kv opties toevoegen van mijn vriend, hij vond het anders niet netjes voor als er kv mama's mee lazen. Dus toen maar gedaan.
Dat kan je natuurlijk zo niet concluderen. Dan zou je bij flesvoeding ook zo'n topic moeten plaatsen of er veel mensen zijn die ondanks dat ze borstvoeding kregen zelf toch voor de fles hebben gekozen. En dan kan je pas zien of het invloed heeft.
Ben ik het niet mee eens eigenlijk! Hoewel ik het wel snap hoor! Maar ik bedoel meer, ik hoef van moeders die kunstvoeding geven niet te weten of ze wel of geen borstvoeding gekregen hebben. En ja ik weet dat ik dus dan maar de helft mee tel want er zullen in het kunstvoeding gedeelte vast meer mensen zitten die zelf bv hebben gekregen en zelf kv geven. Maar mij ging het gewoon om de bv gevende mama's of die bv of kv hebben gekregen ! Dus mijn vraag stellen in het kv gedeelte, heeft geen zin, daar zitten geen mama's die bv geven. En nee niet dat dat belangrijk is, maar was gewoon nieuwsgierig. En dat ben ik niet naar mama's die kv geven (hoewel dat dus lullig klinkt).
Ik heb een half jaar bv gekregen in een tijd dat dat zeer ongebruikelijk was ('75) mijn moeder is ook blijven werken, wat ook uitzonderlijk was. Destijds moest je na 6 weken alweer aan het werk. Dat ze het 6 maanden heeft volgehouden vind ik dan ook superknap, toen trok ze het niet meer, vreselijk moe, heel veel afgevallen, productie liep terug en dat moment heeft ze aangegrepen om af te bouwen. Die productie was wel weer op te krikken geweest maar zij was gewoon helemaal op dus het was geen doen meer, tsja geen begeleiding he, ze had nog mazzel met een ouderwetse kraamverzorgster die het gewelidig vond dat ze BV gaf en haar goed heeft geholpen met opstarten (verder was het mens een ramp voor de natie ) Voor mij was het de normaalst zaak van de wereld dat ik BV zou geven, ben er ook altijd van uit gegaan dat het ook gewoon zou lukken. En het loopt als een trein. Grappig trouwens: mijn oma heeft geen van haar 10 kinderen bv gegeven, naar eigen zeggen had ze niks, ik denk dat het de omstandigheden waren. Dus mijn moeder en haar broers en zussen zijn groot geworden op koemelk, op 1 na, die heeft afgekolfde melk van een ander gehad omdat ze zo klein was.
Maar dat bedoel ik niet. Toen wij jong waren was flesvoeding nog meer de norm dan nu. Mijn moeder heeft gigantisch moeten vechten om ons zelf te kunnen voeden. Dus wat ik bedoel is dat je pas weet of de borstvoeding die je zelf gehad hebt invloed heeft als je weet hoe het zit met de mensen die zelf geen borstvoeding geven. Snap je hem nog? Ik heb laatst een onderzoek gedaan naar welke invloed het leesgedrag van je ouders heeft op jouw eigen leesgedrag. Maar dan moet je dus ook de mensen die niet lezen meenemen en de ouders die niet lezen anders kan je niet zien wat voor invloed het heeft. En dat is hier ook, om te zien wat de invloed van het zelf gekregen hebben van borstvoeding heeft op het geven van borstvoeding moet je ook weten wat voor voeding de mensen kregen die geen borstvoeding geven.