Welke voeding kreeg de mama en geeft/gaf de mama?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hanneke, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke voeding kreeg jij en welke voeding geef jij?!

1. Ik kreeg borstvoeding & ik geef borstvoeding.

2. Ik kreeg borstvoeding & ik geef kunstvoeding.

3. Ik kreeg kunstvoeding & ik geef borstvoeding.

4. Ik kreeg kunstvoeding & ik geef kunstvoeding.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn moeder heeft een paar weken BV gegeven, toen ging ze weer werken en liep het terug (kolven was nog niet zo normaal geloof ik) ... mn moeder is ook nogal euhm ... druk in de neurotische zin (kan niet niets doen), dus ik vind dit al een hele prestatie :D

Ik heb Mirre iets van 20 maanden BV gegeven ...

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb zelf een week of 6 bv gekregen, ('74) toen was de bv op... Niet gek als ik het foldertje van het cb bekijk van die tijd... ;) (ik heb hier nog een exemplaar liggen, erg leuk om te lezen) Met 2 weken geen nachtvoedingen meer, sowieso maar 6 keer per dag voeden en om over de bijvoeding nog maar niet te beginnen,... Mijn moeder was (en is) niet zo van het zelf nadenken... :(

Mijn zusje heeft helemaal geen bv gekregen, ze is 6 weken te vroeg geboren en lag op de couveuse afdeling ('77) en mijn moeder lag 6 verdiepingen lager op de kraamafdeling... Ze mocht er niet eens naartoe want in die tijd moest je nog 7 dagen op bed blijven na een bevalling...

Vroeger was het gewoon ook heel anders, artsen waren echt nog mensen van stand en als zij zeiden dat je moest springen, vroeg je: "hoe hoog?" Vragen *waarom* je dan moest springen, deed je niet. ;)

Jelle heeft ook maar 6 weken volledig bv gehad en daarna nog tot 12 weken gekolfd en kv... Door vreselijke pijn aan mijn tepels en een borstonstekeing liep de productie zo omtzettend hard terug. En ik was zo ziek van die BO dat ik er ook de moed niet voor op kon brengen...

Jitte krijgt inmiddels al bijna 7 maanden bv, al krijgt ze ook wel kv. Maar ik ben blij dat ik al zover gekomen ben!

Deel Deze Pagina