Mijn moeder heeft bij alle drie haar kinderen Bv gegeven. Bij mij en mijn broer 4 maanden, bij mijn zus 2 maanden. Op het moment dat ze weer ging werken, was het gedaan met de Bv, kolven was *not done*. Ze vindt het geweldig dat ik zo fanatiek met de Bv bezig ben, geduldig ben en alles ervoor over heb. Het is denk ik heel belangrijk maling te hebben aan je omgeving, en doet zoals jij denkt dat goed is. Ik wil zolang geven als dat Jelte wil, dus ik hoop nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang
Ik heb zelf KV gekregen. Mijn moeder heeft alleen bij de jongste iets van 2 weken (of nog minder) BV gegeven. Zij vindt het nu prachtig om te zien hoe ik Steven voed en knap hoe ik het allemaal vol houd zeker na de hele moeilijke start die we gehad hebben. (kort tongriempje (heel moeilijk kunnen happen en drinken bij mij vooral heel pijnlijk), meer dan 10% afgevallen in 2 dagen en de VK vond dat ik moest gaan bijvoeden, maar had gelukkig een goede kraam die zag hoe graag ik BV wilde geven en we hebben het een paar dagen aangezien) Ik geniet er met volle teugen van! Ik baal altijd als ik thuis kom van werken en ik net te laat ben voor de voeding en hij al aan de fles ligt te lurken.... dat is echt een domper.... weer aan de melkmachine Aanvankelijk heb ik gezegd dat ik 6 maanden wilde gaan voeden... maar daar kom ik van terug.... zolang als ik melk heb en Steven het nog lekker vindt dus hopelijk nog HEEEEEEEL lang, net als Jingels
ik kreeg fv, tot tegenzin van mijn moeder maar het wou niet lukken, bij geen van ons, terwijl ze heeft van alles geprobeerd ik kan me nog herinneren dat ze zon lange kolf van glas had en het daar mee probeerde, kwam nog geen bodempje uit en ze dronk bruin bier, waar ze van over haar nek ging hihi ik zei laatst al tegen haar, want heb het haar bij elke zwanger schap zien doen balen voor je dat dat gewoon een fabeltje was hihi al die moeite voor niks en ikzelf had inderdaad ook geen kunstvoeding in huis, ben er van uitgegaan dat het mij gewoon zou lukken.
Ik kreeg KV en gáf BV. Na verschillende tepelinfecties en mondinfecties van Siem ben ik na drie weken nu toch overgestapt op KV, maar bij een eventueel tweede kindje ga ik weer BV geven. Ik vind dat een logische en natuurlijke keuze, maar het moet dus wel lukken. Mijn moeder gaf KV, omdat in de jaren 70 BV als ouderwets en niet-geëmancipeerd werd bestempeld. Toen ze mij BV zag geven, kreeg ze wel een beetje spijt, zo mooi vond ze het.
mijn broer was niet van de borstvoeding af te krijgen, die was geloof anderhalf ofzo! dan ik wilde absoluut niet aan de borst, volgens mijn moeder had ik 2 dagen niet gegeten, moest in zo een ding(kom even niet op de naam) en hebben ze besloten me flesvoeding te geven naast borstvoeding, maar ook hier krijsen bij fles en borstvoeding, gestopt met borstvoeding, flesvoeding ging iets beter, maar ging vreselijk langzaam.. tot mijn vader -die eigenlijk geen idee had dat ik speciale voeding kreeg- melkunie in de fles deed, en ontzettend trots was dat bij hem wel de fles in 1x leeg ging... dus vanaf 2 maanden kreeg ik melkunie.. ik heb 1 maand borstvoeding geprobeerd, en door omstandigheden ging het gewoon niet, dus op de flesvoeding overgegaan, dat ging/gaat perfect
Haha judithteresa! Jij kan wel in een reclamecampagne voor melkunie! Ik heb bv gekregen en volgens mij na een maand of 2 fv en heb zelf drie weken gekolfd, maar toen het met 6 keer per dag kolven nog maar 1 fles opleverde ben ik maar volledig op fv overgegaan. Had ik eigenlijk beter eerder kunnen doen omdat ze toen ook veel minder kramp had, maar ja ik dacht dat ik er goed aan deed...
ik heb 2 weken bv gehad en daarna kv. Mijn moeder kreeg borstontsteking en vond bv een hel. Als ik vertelde dat ik wel bv wilde geven kreeg ze alweer kippevel. Toch ben ik er volledig voor gegaan om bv te geven en dit heb ik 6 weken volgehouden. Mijn drive was omdat mijn zoontje veel te klein was ik het idee had dat niks beter voor hem zou zijn dan bv. Ook bij een eventuele tweede ga ik er weer voor. (heb overigens niet gestemd omdat ik niet goed wist welke ik moest kiezen omdat ik niet heel lang bv heb gegeven.)
Ik heb bv gekregen, ik geloof een maand of 6/7 Ik had het zelf ook graag willen doen maar het ging niet dus ben ik overgestapt op kv en daar doet Louise het super op.
Ik heb 6 maanden bv gekregen, laatste maand ging mijn moeder het uit een lepel geven want ik wilde de borst en fles niet meer Ik heb zelf 6-7 weken bv gegeven.
Ik heb BV gekregen totdat mijn moeder zwanger was van mijn broertje, en we schelen anderhalf jaar... Ik heb vanaf dag 1 FV gegeven.
Ik heb vroeger flesvoeding gekregen. Ben zelf begonnen met borstvoeding, maar door alle stress en onzekerheid na een paar weekjes weer gestopt. Niettemin wil ik het bij een eventuele volgende zeker weer proberen.
Zelf fv gekregen vroeger.Heb ongeveer 8 weken volledige bv gegeven,daarna tot 3 maanden combi fv en bv en toen helemaal over op fv.
Ik heb KV gekregen, mijn moeder had heel erg ingetrokken tepels en het lukte bij mijn broer niet, dus bij mij is het niet eens geprobeerd! Zelf heb ik een maand BV gegeven en nu FV. Ook 1 ingetrokken tepel, maar dat ging wel. Om andere redenen gestopt.
Ik ben groot gebracht op op flesvoeding (althans het begin he ) Ik ben van 1975 en mijn moeder vertelde dat borstvoeding destijds afgeraden werd door de slechte stoffen die in borstvoeding zouden zitten. Die zouden niet goed zijn voor het kind. Ik zelf heb de eerste negen weken BV gegeven en toen over op flesvoeding. Mijn dochter weigerde opeens midden in de nacht mijn borst. Bij een volgend kindje probeer ik weer borstvoeding te geven.