mijn dochter valt continue in slaap tijdens het voeden waardoor we dus echt een uur over de fles doen.. hebben jullie baby's dat ook? Ik weet echt niet hoe ik haar wakker moet houden. Doe haar veel kietelen in haar nekje/voetje maar dat werkt niet. Ze krijgt nu een fles van 120 of 150 cc maar laat standaard bij iedere fles gewoon 50 of 60 staan. Ze is heel wakker voor ik ga voeden maar zodra die fles haar mond bereikt valt ze echt in slaap. Hoop dat iemand tips heeft en of het over gaat??
Rond die leeftijd had onze kleine precies hetzelfde. Lijkt wel of er slaapmiddel in die flessen zit! wij gaven twee kleine flesjes. Eerst 1 flesje, dan verschonen en werd ze weer wakker, dan het volgende flesje. Je bent dan ook lang bezig, maar ze krijgt dan misschien uiteindelijk wel meer melk binnen. Succes! Heeft hier trouwens erg lang geduurd voordat we 1 grote fles konden maken, maar dat merk je vanzelf.
hoi Ons zoontje is wel een stuk kleiner maar viel ook regelmaig in slaat tijdens de fles. Wij geven hem eerst 30 cc dan een boer laten word ie weer wakker van dan weer zo`n 30 cc dan weer boer en schone luier zodat iehelemaal wakker word en dan de rest en dan is ie verzadigd weet niet of je hier iets aan hebt? groetjes!
misschien is de speen te klein? Mijn dochter was in het begin gewoon moe van het trekken aan die speen
Onze meiden vielen ook in slaap. Het volgende hielp: - verschonen halverwege de fles, zodat ze weer wakker wordt - koud washandje tegen het gezichtje...even een klein schrikeffect... Succes
Mijn dochter viel in het begin ook steeds in slaap en dronk slecht. Van de zuster hebben we geleerd hoe ze slapend wel verder drinken. Je moet dan onder hun kinnetje een beetje duwen zeg maar (heel voorzichtig). Werkt als ze net in slaap willen gaan vallen, werkt niet als ze al diep slapen. Pfff weet het nog wel dat was best zwaar! Je was makkelijk een uur bezig voordat ze een acceptabelle hoeveelheid op had. Tussendoor verschonen, nieuw flesje maken (we gaven inderdaad op een gegeven moment ook 2 kleine flesjes anders was het al ijskoud). We hebben alles geprobeerd qua flesjes, maar ze kon er of niet uit drinken of het probleem bleef. Volgens mij ging het hier rond de 2 maanden beter.
Onze oudste had het ook heel erg. Was met hem wel half uur bezig en als ik dacht nou die is klaar dan kwam hij half uu later voor dat kleine beetje wat nog over was. Ook tussen de fles door luier verschonen en wat ik ook deed is aan zijn handjes zitten (handpalm) wil ook wel werken.